בעקבות התפטרות מרידור: מנדלבליט שוחח עם שר האוצר כ"ץ

לדברי גורמים המקורבים ליועמ"ש ובניגוד לפרסומים שונים, היועמ"ש לא החל בבירור הטענות שהעלה הממונה על התקציבים במכתב ההתפטרות שלו, וספק אם יעשה כן

אביחי מנדלבליט / צילום: אמיל סלמן-הארץ
אביחי מנדלבליט / צילום: אמיל סלמן-הארץ

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שוחח עם שר האוצר, ישראל כ"ץ, בעקבות התפטרותו של שאול מרידור, הממונה על התקציבים באוצר. עם זאת, לדברי גורמים המקורבים ליועמ"ש ובניגוד לפרסומים שונים, מנדלבליט לא החל בבירור הטענות שהעלה מרידור במכתב ההתפטרות, וספק אם יעשה כן.

נזכיר כי במכתב שהניח על שולחנו של שר האוצר, הטיח מרידור בכ"ץ האשמות חריפות וכתב בין היתר כי "אתה לא מאפשר לי ולמשרתיי ציבור רבים אחרים באגפים השונים במשרד האוצר ובמשרדי ממשלה אחרים לעשות את מה שאנחנו יודעים לעשות - לגבש, להציע, לנתח ולבקר צעדי מדיניות אשר יאפשרו למשק הישראלי לצלוח את תקופת המשבר הכלכלי הקשה אשר פוקד אותו".

עוד טען מרידור כי: "בימים האחרונים, ואחרי שנחצו עוד ועוד קווים אדומים, ורוסקו כללים אלמנטריים של התנהלות תקציבית וכלכלית נכונה, החלטתי שאיני יכול עוד להיות חלק מהמערכת ולתת לגיטימציה לסדרת החלטות שגויות: החלטות שאינן לוקחות בחשבון את ההשלכות ארוכות הטווח והשפעתן על כלכלת המדינה ועל חיי האזרחים - והתמריצים שהן מייצרות. איני יכול עוד לתת יד להתנהלות הקלוקלת שמתקיימת במהלך החודשים האחרונים, שכל אזרחי ישראל ישלמו עליה מחיר כבד בשנים הבאות".

כ"ץ הגיב לדברים ב"כאן ב'" והאשים את מרידור בקשירת קשר מתמיד לגורמים פוליטיים שונים. "לאחרונה, על רקע האפשרות לבחירות מוקדמות, מרידור פנה לפעילות פוליטית בוטה וגלויה נגד הממשלה.. הוא חזר לשורשים המשפחתיים של עוינות ושנאה כלפי נתניהו, כלפי הליכוד... הדגלים השחורים", אמר שר האוצר. נזכיר כי שאול מרידור הוא בנו של בכיר הליכוד לשעבר, דן מרידור.

הודעה מטעם היועץ המשפטי לממשלה: "במענה לפניות אנו מבהירים, כי הידיעה כאילו היועץ המשפטי לממשלה 'פתח בבירור' לגבי היחסים בצמרת משרד האוצר איננה נכונה. היועץ המשפטי לממשלה קיים שיח מקצועי עם השר ישראל כ"ץ, על רקע טענות שעלו בקשר לעבודה המשותפת עם הייעוץ המשפטי של המשרד. מטבע הדברים, אין בכוונת היועץ המשפטי לממשלה להתייחס לתוכן שיחותיו עם השר כ"ץ".