מרגיעים את המורים: פתיחת שנת הלימודים בניו יורק תידחה בעשרה ימים

דחיית פתיחת שנת הלימודים ל-21 בספטמבר היא חלק מתוכנית של ראש העיר ביל דה בלאסיו להימנע משביתת מורים ולהרגיע מנהלים והורים שמודאגים בנוגע לפתיחתן של הכיתות הפיזיות

ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו / צילום: AP
ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו / צילום: AP

ניו יורק סיטי תדחה את פתיחת שנת הלימודים בעשרה ימים, כך הודיע היום ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאסיו, כחלק מתוכנית להימנע משביתת מורים ולהרגיע מנהלים והורים שמודאגים בנוגע לפתיחתן של הכיתות הפיזיות.

1.1 מיליון ילדים בעיר לא ילכו לבתי הספר הפיזיים עד ל-21 בספטמבר. רוב הילדים האלה גם לא יתחילו למידה מרחוק עד לתאריך הזה.

דחיית שנת הלימוד אמורה לתת למנהלים יותר זמן להיערך לאחד מהמאמצים המשותפים המאתגרים ביותר לפתיחה מחדש בארה"ב. מנהלי בתי ספר, מורים, נבחרי ציבור ומנהלי איגודים מתריעים במשך שבועות בנוגע למוכנותה של מערכת החינוך בניו יורק לפתיחה מחדש.

מחוז בתי הספר של ניו יורק הוא הגדול במדינה וגם היחיד מבין ערי ארה"ב הגדולות שמתכנן לפתוח את כיתות הלימוד הפיזיות כבר החודש. ראש העיר דה בלאסיו התעקש כי הכיתות ייפתחו כבר בסתיו הקרוב - הבטחה שראשי עיר אחרים בארה"ב לא הסתכנו בה.

ראש עיריית ניו יורק טען כי מרבית התלמידים במערכת החינוך של ניו יורק הם ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, אפרו-אמריקאים ולטינים, שזקוקים בדחיפות לפתיחת הכיתות הפיזיות. טענותיו נתמכו ע"י מומחי חינוך.

בניו יורק ישנה אוכלוסיה גדולה מאוד של תלמידי בתי ספר ציבוריים שמערכת הלמידה המקוונת נכשלה בלדאוג להם. מדובר ביותר מ-200 אלף ילדים בעלי מוגבלויות ועוד כ-114 אלף תלמידים מחוסרי בית.

התעקשותו של ראש העיר דה בלאסיו כי בתי הספר בעירו ייפתחו ב-10 בספטמבר תיסכלה מורים ומנהלים רבים, שאמרו כי הם לא מאמינים כי ראש העיר מבין את עומק האתגרים שניצבים מולו. השגת ציוד מגן, סבון ומחטא ידיים עבור בתי הספר הציבוריים בעיר הם רק הצעד הראשון.

לרבים מהמחנכים בניו יורק יש חששות בנוגע למערכות האיוורור בבתי הספר המיושנים והם גם תהו בנוגע לכמות בדיקות הקורונה היומיות שעליהם לעבור. מעבר לחששות בטיחות, מנהלים אמרו כי אין להם מספיק מידע או תמיכה כדי ליצור שתי גרסאות של בית הספר - פיזי ואונליין.