קרן הבלוקצ'יין SPiCE רושמת לראשונה מטבע דיגיטלי שלה למסחר כנייר ערך באסיה

הסקיוריטי טוקן של ספייס, שעם מייסדיה נמנה טל אלישיב הישראלי, הוא נייר הערך הדיגיטלי הראשון שנסחר בבורסת Fusang במלזיה • המסחר בבורסה נועד לשוק המשני, לאחר הנפקת הטוקן למשקיעים בקרן, שמנסה לגייס כיום עוד 200 מיליון דולר

קרן ההון סיכון SPiCE VC מסינגפור, שבראשה עומדים המייסדים טל אלישיב הישראלי וקרלוס דומינגו הספרדי, הכריזה אתמול (יום ד') כי המטבע הדיגיטלי שלה, SPICE, יהיה הראשון שייסחר כנייר ערך בבורסת Fusang המלזית. בורסת פוסאנג מפעילה באישור הרגולציה הפיננסית במלזיה פלטפורמה למסחר במטבעות קריפטו, כמו ביטקוין או את'ריום, והיא גם אחת הבורסות הראשונות באסיה עם פלטפורמה למסחר בניירות ערך דיגיטליים, המוכרים בשם Security Tokens.

המסחר במטבעות SPICE בבורסה המלזית נוסף כעת על המסחר בהם בשתי פלטפורמות לניירות ערך דיגיטליים הפועלות בארה"ב, OpenFinance ו-SharesPost. הרישום של המטבעות למסחר בבורסות כמו פוסאנג נועד לשוק המשני (secondary market), לאחר ההנפקה למשקיעים בקרן ספייס.

לדברי הקרן, שמובילה השקעות בתחום הבלוקצ'יין, רישום מטבעות ספייס למסחר בבורסת פוסאנג "מסמן את הצמיחה המואצת של תחום ניירות הערך הדיגיטליים, בעיקר באזור אסיה-פסיפיק, שאוכלוסייתו מונה 3 מיליארד בני אדם". המייסד השותף אלישיב אמר אתמול: "שיתוף הפעולה פורץ הדרך בין ספייס לפוסאנג יקדם אותנו במשימה לספק למשקיעים מגוון גדול יותר של אפשרויות השקעה ולחולל מהפכה דיגיטלית בשוקי ההון".

השקיעה ב-12 חברות בלוקצ'יין

קרן ספייס, שהוקמה ב-2017, השקיעה עד כה ב-12 חברות בלוקצ'יין, המפתחות טכנולוגיות המיועדות לשווקים הפיננסיים, לשוק הנדל"ן ולתעשיות אחרות. משרדי החברה נמצאים בארה"ב, בשווייץ, בסינגפור ובישראל. רשימת הסטארט-אפים שבהם השקיעה ספייס, כוללת בין השאר את חברת Securitize, שעם מייסדיה נמנים גם דומינגו ואלישיב. סקיורטייז, שמפתחת פלטפורמה למסחר בניירות ערך דיגיטליים, גייסה עד היום ממשקיעים כ-27 מיליון דולר.

עוד חברה בפורטפוליו ההשקעות של ספייס היא INX Limited - חברת הבלוקצ'יין של שי דתיקה. כפי שדיווחנו ב"גלובס", לפני כשבוע נפתחה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) של הסקיוריטי טוקן של INX בארה"ב, שבמסגרתו מתכננת החברה לגייס עד 117 מיליון דולר. הנפקת INX אמורה להיות פתוחה למשקיעים למשך שנה, אבל בחברה מעריכים כי בפועל, היא תושלם לפני סוף 2020. INX מייעדת את גיוס ההון להקמת בורסה דיגיטלית, שתכלול פלטפורמות למסחר במטבעות קריפטו ולמסחר בסקיוריטי טוקנס.

בסבב הגיוס הראשון של ספייס, שהושלם ב-2018, גייסה הקרן כ-16 מיליון דולר באמצעות מכירה של כ-12 מיליון מטבעות SPICE, הסקיוריטי טוקן שלה. לדברי אלישיב, גיוס ההון נעשה בעיקר ממשקיעים כשירים, שמגיעים ממדינות אסיה, אירופה וארה"ב. ערכם של נכסי הקרן, לדבריו, עלה ב-65% בשנתיים שחלפו מאז הגיוס. בימים אלה נמצאת ספייס בעיצומו של סבב גיוס שני, שבו היא מעוניינת לגייס עוד 200 מיליון דולר לקרן שלה. כמו בסבב הראשון, גם בסבב הגיוס הנוכחי נמכרים מטבעות SPICE ישירות למשקיעים, ולא דרך בורסות.

לפני כשבועיים, כפי שדווח ב"גלובס", הודיעה קרן ספייס כי חתמה על הסכם עם חברת Coinbase Custody האמריקאית, המספקת שירותי משמורת למטבעות דיגיטליים. על פי ההסכם, תשמש קוינבייס קסטודי נאמן משמורת עבור הסקיוריטי טוקן SPICE. קוינבייס קסטודי, הפועלת תחת פיקוח רגולטורי של מדינת ניו יורק, שומרת מטבעות דיגיטליים בנאמנות בעבור לקוחותיה ודואגת לבטח את הנכסים המוחזקים במשמורת שלה.

ביטקוין, מטבע הקריפטו הראשון והגדול בשוויו, שרוב המסחר בו נעשה במאות בורסות הפועלות בעולם ללא פיקוח רגולטורי, השלים באוגוסט עלייה חודשית של כ-3% במחירו הדולרי, כפי שצוין אתמול בסקירה החודשית של שוק הקריפטו באתר "גלובס". הבוקר (יום ד') נסחר הביטקוין ברמה של כ-11,800 דולר, אחרי שאתמול בערב טיפס לזמן קצר מעל לרף של 12 אלף דולר.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.