שיא במספר הנדבקים היומי בקורונה: 3,074 נמצאו חיוביים

שיעור החיוביים מסך הבדיקות עומד על 9.4% - הגבוה ביותר בתקופה האחרונה • בישראל יש כעת 23,698 חולים פעילים

בדיקות קורונה במעבדה בבית חולים בילינסון  / צילום: דוברות בית החולים רבין
בדיקות קורונה במעבדה בבית חולים בילינסון / צילום: דוברות בית החולים רבין

שיא חדש במספר המאובחנים היומיים כנשאים של נגיף הקורונה. על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול - יום רביעי, נוספו 3,074 מאומתים חדשים, מתוך כ-34 אלף בדיקות. שיעור החיוביים מסך הבדיקות עומד על 9.4% - הגבוה ביותר בתקופה האחרונה. בסך הכול, בישראל יש כעת 23,698 "חולים פעילים".

עם זאת, מספר החולים במצב קשה יציב יחסית בימים האחרונים, ועומד על 418, וכך גם מספר המונשמים שעומד על 118. על פי משרד הבריאות, מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 969 איש כתוצאה מהנגיף.

הזינוק במספר המאומתים מתרחש ארבעה ימים בלבד לפני כניסתו לתוקף של מודל הרמזור. ביום ראשון הקרוב, צפויות ערי ישראל לקבל כל אחת בנפרד צבע משלה, שייקבע את המגבלות או ההקלות בשטחה.

המודל ייכנס לתוקף חודש לאחר שפרופ' רוני גמזו, פרוייקטור הקורונה, הניח אותו על שולחן קבינט הקורונה. העיכוב ביישומו נובע מהתמהמהות הפוליטיקאים ודרישות לשינויי נוסחת המודל ופרמטרים נוספים, ולאחר ריב שפרץ בדיון הקבינט בין פרופ' גמזו לבין שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן.

בצל העלייה במספר הנדבקים ולפני כניסתו לתוקף של המודל, יופיע היום פרופ' גמזו בפני קבינט הקורונה שייתכנס בשעה 12:00, בכדי לדרוש צעדי מגבלות מהודקים יותר על ערים אדומות, בניסיון לבלום את ההתפשטות. כשם שקובע מודל הרמזור, ההגבלות יינקטו לצד סל סיוע רחב של המדינה, לרבות בדיקות מרובות באזורים האדומים, חלוקת מזון באם יוטל עוצר ועוד.

מקדם ההדבקה עדיין עומד ביעד

למרות הקפיצה במספר החולים, מקדם ההדבקה בנגיף (מדד ה-R) עומד ביעד שהגדיר גמזו עם כניסתו לתפקיד - 0.9. כלומר, מתחת ל-1.

מספר החולים המאושפזים במצב קשה ירד מעט ועומד על 418 בני אדם, לעומת 432 ביום שני שעבר. יחד עם זאת, העלייה במספר הנדבקים עלולה להשתקף גם במספר החולים קשים בימים או בשבועות הקרובים.

בתי החולים מחד עדיין אינם קרובים לאי ספיקה (מוערך כי 800 חולים במצב קשה יובילו את המערכת לאי ספיקה), אך מומחים מזהירים כי מדובר בגבול דק כאשר כבר בעת הזו מתקשים בתי החולים להתמודד עם העומס הרב, כשבפתח עונת החורף שבה צפויה תחלואת שפעת משולבת קורנה.

תחלואה לפי עיר: עלייה של עשרות ואף מאות אחוזים בשיעור החולים

ההתפשטות בישראל נרחבת, אך בשבוע האחרון במספר ערים נרשמה קפיצה משמעותית במספר החולים, וכך גם גדל שיעור הבדיקות החיוביות במוקדים מסוימים. ב-22 ערים ויישובים בישראל, אחוז החולים החיוביים מסך הבדיקות גבוה מ-15%.

לפי נתוני משרד הבריאות, בכפר קאסם חל גידול של 117% בשיעור המאומתים שהתווספו ביחס לחולים פעילים לפני שבוע, במודיעין עילית חל גידול של 139%, באום אל פאחם 147%, בשפרעם 179%, בבני ברק 138%, בבית שמש 168%, ובאלעד 216%. באשדוד חל גידול של 109%, ובירושלים 94% - כאשר בעיר נוסף מספר החולים החדשים הגבוה ביותר בשבוע - 1,322 בני אדם.