סלקום מעלה מהירות: רכשה נתבים ל-200 מגה ב-16 מיליון דולר

לקראת ההשקה של המהירות החדשה בבזק בנובמבר, סלקום רכשה מאקסל טלקום נתבים התומכים בטכנולוגיה החדשה של בזק • המשמעות: גם לקוחותיה שגולשים על תשתית של בזק יוכלו ליהנות מהמהירות החדשה

אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

חברת סלקום נערכת להגדלת מהירות הגלישה ל-200 מגה על רשת בזק. בזק צפויה להשיק את השירות באמצע נובמבר וסלקום החליטה שתשווק את המהירות החדשה ובמסגרת זו הודיעה על הסכם לרכישת נתבים מאקסל טלקום בהיקף של 16 מיליון דולר בשנים 2020-2022.

הנתבים כוללים גם תמיכה בטכנולוגיית סיבים אופטיים שמשמשים את סלקום כרגע על גבי תשתיות IBC וברגע שבזק תשיק את רשת הסיבים שלה, יאפשרו לסלקום להשתמש גם בה.

ההחלטה של סלקום להציע את המהירויות החדשות של בזק מעניינת היות והיא תלויה גם בפריסת הסיבים של IBC שבה היא שותפה. מבחינת סלקום ישנה עדיפות ברורה להציע ללקוחותיה סיבים של IBC על פני שימוש בתשתיות בזק, אך היא מבינה שכרגע הפריסה של IBC שמגיעה לכ-400 אלף בתי אב אינה מספקת ולכן היא חייבת להשתמש בשירותי בזק.

במסגרת כללי השוק הסיטונאי יכולות ספקיות האינטרנט לדעת היכן נמצאים צמתי התקשורת של בזק וכן לדעת היכן בדיוק המיקומים של ארונות התקשורת שבהן תתאפשר הגלישה ב-200 מגה. המידע על מיקום הארונות, ביחס לפריסת הסיבים של IBC, ומיקום הלקוחות של הספקיות, הוא שמאפשר להן להיערך ולהתכונן להשקה.

השדרוג של רשת הנחושת הקיימת נעשה בטכנולוגיה שנקראת "סופר וקטורינג" - או בשמה הפופולרי B35. הטכנולוגיה מאפשרת לבזק להכפיל את קצבי הגלישה הקיימים ללקוחות סמוכי ארונות תקשורת בטווחים של עד 350 מטר. מעבר למרחקים אלה שדרוג המהירות נעשה ביחס מצומצם יותר. השירות יינתן ב-244 יישובים ברחבי הארץ לכ-250 אלף לקוחות.

בעקבות הידיעה, מודיעה פרטנר כי הנתבים שלה תומכים בגלישה במהירות של עד 1,000 מגה, כולל 200 מגה על גבי תשתית בזק. בנוסף, החברה נערכה עם מתאמים שיאפשרו גם ללקוחות פרטנר שברשותם נתבים שלא תומכים במהירות באופן מובנה, ליהנות מגלישה במהירות של עד 200 מגה על גבי תשתית בזק, כששירות זה יושק.