אילן לוקאץ' התנצל ויפצה את אבנר נתניהו לאחר שטען שעודד את מהללי רצח רבין

מלבד הפיצוי, פרסם לוקאץ' את נוסח ההתנצלות הבא: "לציוץ שהעליתי בתאריך 24.7.20 בעניין אבנר נתניהו ממנו משתמע כי הוא הריע לשירי הלל ליגאל עמיר לא היה כל בסיס"

אילן לוקאץ' / צילום: עינת לברון, גלובס
אילן לוקאץ' / צילום: עינת לברון, גלובס

כתב חדשות 12 אילן לוקאץ' הגיע להסכם פשרה עם בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי ההסכם שהושג בין לוקאץ' לעורך דינו של אבנר נתניהו, מיכאל דבורין, לוקאץ' יפרסם התנצלות וישלם לאבנר 12.5 אלף שקל כפיצוי על הוצאת דיבתו.

לפני כחודש צייץ לוקאץ' בחשבון הטוויטר שלו את הדברים הבאים: "אז אבנר נתניהו נופף מהמרפסת למפגינים שהיללו את רצח רבין ועכשיו יש דיון אם הוא שמע מה הם שרים. לא מזכיר לי שום אירוע מהעבר".

אבנר נתניהו / צילום: אביב חופי
 אבנר נתניהו / צילום: אביב חופי

בתגובה לציוץ שלח עו"ד דבורין בשם אבנר נתניהו מכתב התראה ללוקאץ'. לטענת דבורין, מדובר בציוץ שקרי מן היסוד, "זאת מכיוון שמרשי המתגורר באחת הדירות הסמוכות למעון ראש הממשלה יצא בשעה שמונה בערב לערך לראות מפגינים מטעמה של מפלגת הליכוד ממרפסת דירתו שאת חלקם הוא מכיר, ונופף להם לשלום לאחר שמישהו מהם זיהה אותו וצעק לו. בשעה שמונה בערב לא היה זכר לאנשי לה פמיליה ואלו הגיעו רק כשלוש שעות מאוחר יותר - בסביבות 11 בלילה. הנה כי כן מרשי לא נופף למפגיני לה פמיליה, וכלל לא יצא אליהם ומדובר בשקר וכזב שהמצאת בזדון".

דבורין הוסיף במכתב ללוקאץ' כי "הציוץ המשמיץ הנ"ל שכל תכליתו ניסיון לפגוע בשמו הטוב של מרשי עליו הוא עומל מזה שנים ארוכות, זכה לחשיפה ולשיתופים רבים בקרב עשרות אלפי עוקביך. זאת כשהאמת הפשוטה הינה כמובן הפוכה, מרשי אינו תומך בדרכה של לה פמיליה ולא קרוב לכך, ובוודאי שאינו מעודד ואינו תומך בשירי הלל ליגאל עמיר. אדרבא מרשי מקפיד לשמור על פרטיותו בקנאות, מתנזר מוויכוחים פוליטיים כמה שהוא יכול, ודואג לשמור על שמו הטוב בכל עת".

דבורין סיים את מכתבו בדרישה להסיר את הפרסום השקרי ולהתנצל בתוך 24 שעות , וכן לפצות את אבנר ב-70 אלף שקל.

כעת כאמור, הגיעו הצדדים להסכמה שמייתרת את הגשת התביעה. מלבד הפיצוי, פרסם לוקאץ' את נוסח ההתנצלות הבא: "לציוץ שהעליתי בתאריך 24.7.20 בעניין אבנר נתניהו ממנו משתמע כי הוא הריע לשירי הלל ליגאל עמיר לא היה כל בסיס. הוא נמחק על ידי כעבור זמן קצר ברגע שהבנתי שהוא מבוסס על טעות. אני מתנצל בפני אבנר נתניהו וקורא לאתרים שהדהדו אותו לעשות כמוני ולמחוק את הדברים . רק בריאות אבנר".