צמרת משרד הבריאות כולל השר אדלשטיין וגמזו נכנסו לבידוד

במטה "מגן ישראל" מדגישים כי פרופ גמזו ימשיך לנהל את המאבק בקורונה ממקום בידודו, ובהזדמנות זאת "מדגיש את החובה לזהירות עליונה והצורך להכנס לבידוד גם בחשיפה קלה כדי למנוע אפשרות הדבקה"

פרופ' רוני גמזו במהלך ביקור ב"שיבא" / צילום: לע"מ
פרופ' רוני גמזו במהלך ביקור ב"שיבא" / צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, נכנס הערב לבידוד לאחר שהתגלה כי שהה בקרבת חולה קורונה מאומת. לפני זמן קצר, אובחן חבר במטה "מגן ישראל" כחולה בקורונה, ונכנס מיד לבידוד. מחקירה אפידימיולוגית ראשונית עולה כי פרופ גמזו וחברי מטה נוספים שהיו עימו במגע, יכנסו לבידוד בהתאם לנוהלים.

מלבד פרופ' גמזו, החקירה האפידמיולוגית העלתה כי שר הבריאות יולי אדלשטיין וצמרת משרדו נכחו בסמוך לאותו חולה ולפיכך גם הם נדרשים להיכנס לבידוד. מלבד השר, הבכירים הנוספים שייכנסו לבידוד: סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש, מנכ"ל, משרד הבריאות-פרופ׳ חזי לוי, ראש מטה שר הבריאות קובי צורף, היועמ"ש של המשרד עו"ד אורי שוורץ, פרופ׳ רן בליצר ואלוף (מיל') רוני נומה ראש דסק חרדים.

במטה "מגן ישראל" מדגישים כי פרופ גמזו ימשיך לנהל את המאבק בקורונה ממקום בידודו, ובהזדמנות זאת "מדגיש את החובה לזהירות עליונה והצורך להכנס לבידוד גם בחשיפה קלה כדי למנוע אפשרות הדבקה". ביום חמישי הקרוב, תתקיים ישיבת קבינט קורונה בנוגע לאפשרות של הטלת סגר כללי על ישראל כולה לקראת חגי תשרי. כעת, מסתמן, כי בישיבת הקבינט, ישתתף גמזו דרך ה"זום".

לאחר שהתברר כי אתמול אומתו ברחבי ישראל יותר מ-3,000 נשאי קורונה חדשים, אמר היום גמזו בתדרוך לתקשורת: "אנחנו בודקים הרבה, ומוצאים הרבה מאומתים. אני קורא לאזרחי ישראל להמשיך ללכת להיבדק". בטרם ההחלטה בנוגע לסגר, גמזו הבהיר כי "זוהי תקופה עם הרבה חשיבות דתית והרגלים תרבותיים של מדינת ישראל. אני חייב לכוון ולהמליץ נכון בתקופה הזו. זו נקודת זמן שבה מתכנסים, אוכלים, וזה יכול להוביל להגדלת התחלואה. ביום חמישי בעוד יומיים אני צריך לעמוד מול שרי הקבינט ולומר להם מה המתווה הנכון לחגי תשרי".