מיט טק רוכשת חברת שומן מתורבת ב-17.5 מיליון דולר

בעקבות ההודעה עולה כעת מניית החברה 14% למחיר המגלם למיט טק שווי של 302 מיליון שקל • מנכ"ל מיט טק שרון פימה: "הפיתוח של החברה המיועדת להירכש הוא משלים לשלנו. אנחנו מעוניינים להדפיס סטייק שלם במעבדה, המכיל את כל הרכיבים"

מיט טק / צילום: Amir Cohen, רויטרס
מיט טק / צילום: Amir Cohen, רויטרס

חברת מיט-טק  המפתחת מערכת להדפסה של בשר מתורבת (בשר שמקורו בתאים שעברו ריבוי במעבדה, ללא צורך בגידול והרג בעל החיים), הודיעה על חתימת מכתב כוונות לרכישת חברה המפתחת שומן מתורבת. הרכישה צפויה להתבצע תמורת 17.5 מיליון דולר במזומן ומניות. בעקבות ההודעה עולה כעת מניית החברה 14% למחיר המגלם למיט טק שווי של 302 מיליון שקל.

לדברי מנכ"ל מיט טק שרון פימה: "הפיתוח של החברה המיועדת להירכש הוא משלים לשלנו. אנחנו מעוניינים להדפיס סטייק שלם במעבדה, המכיל את כל הרכיבים של הסטייק כולל השומן, אך לחברת המטרה יש שומן שיכול להשתלב בעתיד במוצרי עוף מתורבת או דג מתורבת. כמו כן הם מתאימים למוצרים היברידיים, כלומר מוצרים מן הצמח שמוסיפים להם שומן מתורבת מן החי. לנו אין מוצרים כאלה, אבל ניתן יהיה לשתף פעולה עם חברות המייצרות תחליפי בשר מן הצומח, ומעוניינות להעשירו בשומן מתורבת מן החי".

יצור של שומן בלבד הוא פשוט יותר מאשר הדפסה של סטייק שגדל במעבדה. השומן הוא חומר נוזלי שכל התאים בו זהים ואילו הדפסה של הסטייק היא כמו בניה של מגדל לגו של תאים שכל אחד מהם הוא מסוג שונה (שומן, שריר, חלבון), וכל אחד חייב להיות בדיוק במקום. לכן ההערכות הן כי רכישת חברת המטרה תוכל לאפשר למיט טק להגיע להכנסות מוקדם יותר מאשר במצב בו יש בידיה רק את מוצר הסטייק, אם כי לא ידוע עדיין מתי.

ביוני האחרון גייסה מיט טק 20 מיליון שקלים לאחר שגייסה 7.8 מיליון שקלים במאי. בכוונת החברה להירשם למסחר בנאסד"ק.