בפעם השלישית בתוך שבוע: שיא במספר הנדבקים בקורונה

מספר המאומתים היומי בקורונה מתקרב ל-4,000: אתמול אותרו 3,904 בני אדם שנושאים את הנגיף • שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 9% • קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום, כדי לדון בצעדים הנחוצים לבלימת התפשטות המגפה לקראת חגי תשרי

חובש של מד"א לפני ביצוע בדיקת קורונה / צילום: Ariel Schalit, AP
חובש של מד"א לפני ביצוע בדיקת קורונה / צילום: Ariel Schalit, AP

בפעם השלישית בתוך שבוע חצה מספר הנדבקים היומי בקורונה את רף ה-3,000, ולמעשה הגיע לשיא חדש - 3,904 בני אדם עם קורונה אותרו אתמול בישראל, לאחר ביצוע של 43,445 בדיקות מעבדה. בסך הכל, נמצאו חיוביות 9% מהבדיקות.

מספר החולים במצב קשה נותר יציב, ועומד על 474 בני אדם, לעומת 477 שלשום, ו-469 ביום שלישי. לפני שבוע, עמד מספר החולים במצב קשה על 424 בני אדם. נכון לשעה זו, מאושפזים בבתי החולים 927 בני אדם עם קורונה, בזמן שבתי החולים בצפון הארץ מתקרבים למצב אי ספיקה בשל ריבוי החולים.

היום (ה') יתכנס קבינט הקורונה, בכדי לדון בצעדים להפחתת התחלואה, ביתר שאת לקראת חגי תשרי. פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה, צפוי להמליץ על צעדי 'ריסון מהודק', אך גם האפשרות של סגר מונחת על שולחנם של השרים.

מנהל בית החולים האנגלי בנצרת, פרופ׳ פהד חכים, תקף את המדיניות הממשלתית להתמודדות עם נגיף הקורונה על רקע העומס על בתי החולים בצפון. לדבריו, "המספרים הנוכחיים מראים בוודאות כי דרך ההתמודדות הנוכחית עם הנגיף פשוט אינה עובדת. כל המדינה כעת אדומה ואין מנוס אלא לנקוט בצעדים רוחביים יותר לאורך כל המדינה על מנת שנוכל לבלום את הנגיף, במיוחד בתקופת החגים המתקרבת.
"אנחנו עומדים בפני קריסה, ואני לא נוהג להשתמש במילה הזו בקלות. בתי החולים הצפוניים לא צריכים את נתוני ההדבקה היומיים כדי לדעת את זה, הם מרגישים את זה במחלקות שלהם. אין מענה יעיל לעומס שקיים ועוד יחמיר, ובטח שאין כרגע מענה למצוקת הקורונה במגזר הערבי.
"צריך שינוי כיוון כללי! כולל צעדים חריפים ביותר. ולצד זה, צריך בדחיפות עוד מחלקות קורונה, הסוות מחלקות אחרות למחלקות קורונה, עוד מיטות. כל זה חייב לקרות עכשיו, אי אפשר רק לדבר על אחריות אישית של האזרחים כשאנחנו על אלפי מאומתים ביום".