ווייז מפטרת 5% מהעובדים שלה, סוגרת משרדים באסיה ואמריקה הלטינית

כך הודיעה החברה במכתב ששלח היו"ר לעובדים • במכתב צוין שההפחתה במכוניות על הכביש גרמה לירידה בהכנסות מפרסומות • בישראל צפויים פיטורים מינוריים של כ-6 עובדים • המנכ"ל נעם ברדין: "נצמצם 30 תפקידים בכדי להשקיע במשרות מהנדסים ושאר משרות טכניות"

מייסדי ווייז, משמאל לימין: אהוד שבתאי, נועם ברדין ואורי לוין/ צילום: קובי קנטור
מייסדי ווייז, משמאל לימין: אהוד שבתאי, נועם ברדין ואורי לוין/ צילום: קובי קנטור

ווייז, אפליקצית הניווט בבעלות גוגל, תפטר 5% מעובדיה ברחבי העולם - כ-30 אנשים מתוך 555 העובדים שלה - כך נמסר במייל ששלח יו"ר החברה לעובדים. ווייז גם תסגור את משרדיה באסיה ובאמריקה הלטינית, בעוד היא תחשב מחדש את המודל העסקי שלה בשווקים מסויימים. בישראל צפויים פיטורים מינוריים של כ-6 עובדים.

במכתב צוין שהפיטורים נובעים בחלקם ממגפת הקורונה, שרוקנה כבישים ברחבי העולם, שמה ערים רבות תחת סגר וגרמה לעובדים רבים לעבוד מהבית. במצב הזה, פחות ופחות אנשים משתמשים באפליקציית הניווט, מה שאומר פחות הכנסות מפרסומות ופחות רווחים לחברה. 

במכתב לעובדי החברה, המכונים "ווייזרים", כפי שעובדי גוגל מכונים בחברה פנימית "גוגלרים" (גוגל רכשה את ווייז ב-2013 תמורת כ-1.1 מיליארד דולר), כתב המנכ"ל נעם ברדין כי "אין זו הפתעה שהמשתמשים שלנו נוסעים פחות (או פסקו לחלוטין מלנהוג) דבר שהביא לירידה חדה בנסועה, השימוש בשיתוף נסיעות (קאר-פול) ובהכנסות ממודעות. הדבר הכריח אותנו לחשוב מחדש על סדרי העדיפויות והחלטנו למקד את משאבינו בשיפור המוצר, להאיץ את ההשקעות בתשתית הטכנית ולמקד את מאמצי המכירות והשיווק שלנו במספר מצומצם של מדינות בעלות ערך גבוה".

בהמשך דבריו כותב ברדין כי על מנת להיות מסוגלים להגדיל בהשקעה במשרות מהנדסים ושאר משרות טכניות, יצומצמו 30 משרות בחלקים אחרים בווייז".

ברדין הוסיף ופירט אלו חלקים בווייז צפויים להיות מושפעים מהצעד. כך למשל, ייסגרו המשרדים הפיזיים במדינות בשבע מדינות בדרום מזרח אסיה ובדרום אמריקה. מדובר במדינות APAC - סינגפור, אינדונזיה, פיליפינים מלזיה - ובמדינות LATAM - קולומביה, ארגנטינה וצ'ילה. צוות מכירות המודעות יתרכז מעתה רק בקבוצת המדינות שמייצרות 93% מההכנסות ותופסים 95% מכלל הנסועה בווייז בעולם.

ווייז תקטין את הצוותים שאחראים על שיתופי פעולה בתחום שיתוף הנסיעות (קאר פול) בשל הירידה בהיקפי העבודה מהמשרדים. כמו כן צוות השיווק יצומצם גם הוא.

ברדין הדגיש כי כל הצעדים ננקטו בשל המגפה, ולא מפאת ביצועי או פעולות הצוותים השונים, לדבריו, צווי הניידות הפנימית בגוגל יסייעו למפוטרים למצוא מסגרת מתאימה עבורם בגוגל. ברדין ציין עוד כי המפוטרים יזכו לקבל את בונוס סוף השנה שלהם.