פריורטק: עיכוב בהנפקת החברה הנכדה אקסס בבורסה בסין

הסיבה לעיכוב - הליך רגולטורי שנוגע לשינוי מבני אצל השותף לשליטה באקסס, הפועלת בתחום המצעים לתעשיית השבבים

עיכוב בהנפקת החברה הנכדה של פריורטק בבורסה בסין. פריורטק , חברת החזקות בתחום הטכנולוגיה, דיווחה היום לבורסה כי בשל הליך רגולטורי שנוגע לשינוי מבני אצל השותף שלה לשליטה בחברה הנכדה, מתעכבת ההנפקה, והגשת בקשה לרישום למסחר תתאפשר רק בתחילת השנה הבאה.

מדובר בחברת ZhuHai Access Semiconductors (אקסס), המוחזקת (כ-40%) על-ידי אמיטק, חברה בת של פריורטק. אמיטק (שפריורטק מחזיקה ב-67% ממניותיה) פועלת בתחום המצעים לתעשיית השבבים, ואת הטכנולוגיה שפיתחה היא מביאה לכדי ייצור מסחרי על-ידי שיתוף פעולה עם שותף סיני ומשקיעים נוספים באמצעות חברת אקסס.

בדוחות הכספיים של פריורטק לשנת 2019 עדכנה החברה כי באפריל 2019 הגישה אקסס בקשה לקבלת היתר לפרסום תשקיף הנפקה לציבור לרשות ניירות ערך בסין, צעד פורמלי ראשון בדרך להנפקה. לא צוינו בדוחות שווי מבוקש או מה יהיה היקף גיוס ההון, אם רישום למסחר יכלול גיוס כזה.

עם זאת נכתב כי ההנפקה מלווה על-ידי חתמים מקומיים סינים, וכי ככל שההנפקה המתוכננת תצא לפועל, ניירות הערך שיונפקו עתידים להירשם למסחר בבורסת SSE STAR בשנחאי - בורסה חדשה בסין שהחלה לפעול ביולי 2019 ומתמקדת בתחומי המדע, הטכנולוגיה והחדשנות. פריורטק הוסיפה כי "אקסס שואפת להגיש את הבקשה לרישום למסחר במהלך הרבעון השני לשנת 2020".

בקשה זו לא הוגשה במהלך הרבעון, ובדוחות לסיכום הרבעון השני עדכנה פריורטק כי "נכון למועד זה, טרם הוגשה הבקשה לרישום למסחר בסין, בשל עיכוב רגולטורי שאינו קשור בחברה או באקסס אלא בבעל מניות אחר של אקסס. נכון למועד דוח זה, אין בידי אקסס, לעת עתה, כדי להעריך את המועד שבו תוגש הבקשה לרישום".

כמו כן הדגישה פריורטק, כי "אין כל ודאות שההנפקה המתוכננת אכן תצא לפועל. כמו כן, מבנה ההנפקה, עיתויה, היקפה ותנאיה עדיין אינם ידועים, ותלויים במספר גורמים, לרבות תנאי השוק וביצועי אקסס במועד ההנפקה".

העדכון הנוכחי מספק למעשה פירוט מסוים על מהו העיכוב הרגולטורי - השינוי המבני של השותף הסיני בשליטה באקסס, הליך המתנהל כעת בבית המשפט בסין - וכן הערכה על המועד שבו יוכל התהליך להתקדם. לפי הדיווח מהיום, ההליך של שינוי מבני צפוי להסתיים עד סוף השנה ובכך תתאפשר הגשת בקשה לרישום ברבעון הראשון של 2021.

אקסס רשמה ב-2019 הכנסות של כ-239 מיליון שקל, לעומת כ-220 מיליון שקל ב-2018. במחצית הראשונה של 2020 היא עברה לרווחיות לעומת הפסד בשנה קודמת.

בשל מגפת הקורונה נסגר מפעל אקסס, הממוקם בעיר זוהאיי בסין, למשך ימים ספורים בחודש פברואר, בהוראת הממשל המקומי, אך חזר לפעול כסדרו ובתפוקה מלאה. בדוחות הרבעון השני של פריורטק נכתב, כי "אין למשבר הקורונה השפעה מהותית על צבר ההזמנות". המשבר הוביל לעיכוב של כחודשיים בתחילת הרצת אתר הייצור החדש של אקסס בעיר ננטונג בסין, אך הרצה כזו החלה, ופריורטק צופה שהמפעל בננטונג יחל בייצור סדרתי בהיקפים גדולים ברבעון הרביעי.

ב-2017 סבלה פריורטק משני אירועים שליליים שקשורים לאקסס: בתחילת השנה היא דיווחה שבעקבות החלפת רואה החשבון של החברה הנכדה היא מבצעת הפחתות של פריטי מלאי ורכוש קבוע בסך של עד 40 מיליון שקל, ובסוף השנה היא עדכנה על דליקה שפרצה במפעל, והנזק הכספי הוערך ב-9.5 מיליון דולר.

מחזיקה ב-24% ממניות קמטק

פריורטק מנוהלת על-ידי המנכ"ל יותם שטרן והיו"ר רפי עמית, והיא נסחרת בבורסה בשווי 560 מיליון שקל, אחרי עלייה של 29% במחיר המניה מתחילת השנה. החזקתה המרכזית היא חברת קמטק, המייצרת מערכות בדיקה למעגלים מודפסים, שפריורטק מחזיקה ב-24% ממניותיה בשווי שוק של כ-460 מיליון שקל.

לאחרונה הודיעה פריורטק על מכירת כל החזקותיה בחברת פי.סי.בי טכנולוגיות (כ-32%) לגופים מוסדיים תמורת 118 מיליון שקל. המכירה בוצעה בהתאם להסכם בעלי המניות שחתמה פריורטק עם קרן הפרייבט אקוויטי פימי, שרכשה את מניות השליטה בפי.סי.בי מידי פריורטק לפני קצת יותר משנתיים. פי.סי.בי עוסקת בייצור מעגלים מודפסים ובהרכבה של רכיבים ומערכות.