לאחר מתקפת הסייבר: כל אתרי הייצור של טאואר שבו לפעולה

חברת השבבים ממגדל העמק הודיעה כי "אינה צופה נזקים מכל סוג שהוא לחומרי העבודה הנמצאים בתהליך הייצור", וכי "כל נתוני החברה והלקוחות נותרו מוגנים" • עם זאת, נוכח העצירה בתהליך הייצור, החברה "צופה השפעה מסוימת על תוצאות הרבעון השלישי"

ראסל אלוואנגר, מנכ”ל טאואר / צילום: איל יצהר
ראסל אלוואנגר, מנכ”ל טאואר / צילום: איל יצהר

לאחר שבסוף השבוע הודיעה טאואר סמיקונדקטור על הפסקת מסוימת בפעילות הייצור שלה בעקבות מתקפת סייבר, מודיעה כעת חברת השבבים הישראלית על חזרה לשגרה בפעילות הייצור. בהודעה שפורסמה היום נאמר כי "כל אתרי הייצור של החברה שבו לפעילות", אך עם זאת ציינה כי "חזרה ליכולת ייצור מלאה צפויה רק בתוך מספר ימים".

מתקפת הסייבר על טאואר, היא ככל הנראה מתקפה מסוג "כופרה". במתקפה מסוג זה התוקפים (ההאקרים) מזהים נקודת חולשה במערכות הארגון, חודרים אליו, ולומדים אותו, לפעמים במשך חודשים רבים. ברגע המתאים, לאחר שאיתרו מידע ארגוני בעל ערך, נועלים הפורצים את המידע באמצעות הצפנה, במטרה לסחוט את הארגון תמורת שחרורו.

בהודעה שפורסמה בסוף השבוע האחרון, נאמר כי "מערכות אבטחת המידע של החברה זיהו אירוע אבטחה בחלק ממערכות המידע שלה כתוצאה מאירוע סייבר וכצעד מניעתי עצרה החברה חלק משרתיה וביצעה פעולות יזומות לעצירת הייצור בחלק ממתקני החברה באופן מבוקר והדרגתי. טאואר דיווחה על המקרה לרשויות הרלוונטיות ועובדת בשיתוף פעולה עם רשויות אכיפת החוק וצוותי מומחים עולמיים, תוך תיאום מלא עם חברות הביטוח של החברה, על מנת להשיב את מערכותיה לפעילות סדירה בהקדם האפשרי. החברה נקטה במספר צעדים על מנת למנוע התפשטות אירוע זה. בשלב זה לא קיימת הערכה לגבי מידת השפעתו בפועל".

לא נגרם נזק למידע

החברה ציינה היום כי לא נגרם נזק פיזי או או נזק למידע. "בזכות יישום מיידי של נהלים", נכתב בהודעה, "טאואר אינה צופה נזקים מכל סוג שהוא לחומרי העבודה הנמצאים בתהליך הייצור" וכן כי "כל נתוני החברה והלקוחות נותרו מוגנים. נוכח העצירה בתהליך הייצור". עם זאת, לדברי החברה, היא "צופה השפעה מסוימת על תוצאות הרבעון השלישי".

טאואר סמיקונדקטור היא אחת מחברות הטכנולוגיה הישראליות הוותיקות בישראל. עם מרכז במגדל העמק ומפעלים ביפן, סין וארה"ב, טאואר מתמחה בייצור שבבים אנלוגיים בעבור חברות אחרות. לפי גורמים שמעורים בפרטים, המתקפה כוונה למפעלי החברה בישראל ובארה"ב.