בעלי המניות בלאומי העדיפו חזרה של פרופ' שטרן על פני דורית סלינגר

יו"ר הבנק סאמר חאג' יחיא זכה כצפוי לאמון אסיפת בעלי המניות ואבי בזורה מצטרף לדירקטוריון

פרופ' ידידיה שטרן / צילום: שלומי יוסף, גלובס
פרופ' ידידיה שטרן / צילום: שלומי יוסף, גלובס

בעלי המניות בבנק לאומי אמרו לא לממונה על רשות שוק ההון לשעבר ובחרו בפרופ' ידידיה שטרן לכהונה מחודשת בדירקטוריון הבנק. הערב הודיע בנק לאומי כי דורית סלינגר, לשעבר הממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, לא תצטרף לבנק כדח"צית. מי שרץ מולה ונבחר הוא פרופ' שטרן מאוניברסיטת בר אילן ובעבר דיקן בית הספר למשפטים באוניברסיטה. שטרן, נזכיר, כבר היה בעבר הלא רחוק דח"צ בבנק לאומי.

בנוסף, האסיפה הכללית השנתית של הבנק אישרה כהונה נוספת ליו"ר סאמר חאג' יחיא, כצפוי. לצדו אושר גם דירקטור רגיל נוסף לבנק, והוא אבי בזורה, כיום יו"ר חברת האשראי החוץ בנקאי גיבוי אחזקות ולשעבר מנכ"ל בנק ירושלים. בזורה כבר התמודד על תפקיד דירקטור בבנק בעבר, והוא הועדף על פני פרופ' יפעת ביטון מהמכללה למנהל המסלול האקדמי המתמחה במשפט.

במכתב שמיען ל"בעלי המניות ונציגיהם" ושצורף בזימון לאסיפה הכללית, התייחס שטרן למידת הניסיון שיש כיום בצמרת הבנק, שאותו מובילים היו"ר סאמר חאג' יחיא והמנכ"ל חנן פרידמן, שנכנסו לתפקידיהם במחצית השנייה של 2019, כשציין שלו כבר יש היכרות עם הבנק ואתגריו. בשוק יש שמעריכים כי הוא נהנה גם מכך שאולי היו כמה גופים מוסדיים שלא ששו להצביע לסלינגר, שהייתה הרגולטור האחראי עליהם ושזכתה למוניטין לעומתי כלפיהם.

זו לא הפעם הראשונה שרגולטור שמוצע לתפקיד דירקטור בבנק ללא גרעין שליטה לא נבחר לבסוף בשל החלטת בעלי המניות. זה קרה בעבר גם עם דודו זקן, שהיה בעבר המפקח על הבנקים בבנק ישראל, שהתמודד בדיסקונט, ועם יורם טרובוביץ, שהיה בעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, שלא נבחר לדירקטוריון לאומי.