"הרגעים הללו היסטוריים עבורנו": הקהילה היהודית בבחריין מברכת

איברהים דאוד נונו, ראש הקהילה היהודית בבחריין, בירך על ההסכם המתקרב בין ישראל לארצו: "מודים למלך בחריין על החזון" • הקהילה היהודית בבחריין היא הקהילה היהודית הילידית היחידה במפרץ והיא מתקיים בממלכה מאז המאה ה-19

הדלקת נרות חנוכה בקהילה היהודית של בחריין / צילום: Mahmoud Illean, Associated Press
הדלקת נרות חנוכה בקהילה היהודית של בחריין / צילום: Mahmoud Illean, Associated Press

ראש הקהילה היהודית בבחריין, איברהים דאוד נונו, בירך הלילה (ו') על ההסכם המתקרב בין ישראל לבחריין. שר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף א-זיאני, יצטרף לאירועים בוושינגטון ביום שלישי הקרוב ובמסגרת טקס החתימה על השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות, יכריז א-זיאני על עידן חדש ביחסי ישראל-בחריין.

הקהילה היהודית של בחריין היא קהילה ילידית החיה בבחריין מאז המאה ה-19. מספר חברי הקהילה היהודית קטן והם משולבים בחברה ובעולם העסקי המקומי.

דאוד נונו אמר הלילה "הקהילה שלנו התקיימה תחת שלטון ממלכת בחריין. זו הקהילה היהודית הילידית היחידה במדינות המפרץ. אנחנו מנהלים בית כנסת ובית קברות. הרגעים הללו הם היסטוריים עבורנו, עד כדי כך שלא ידענו אפילו לצפות ליום הזה. אנחנו מודים למלך בחריין חמד בן עיסא אל ח'ליפה על החזון והחלטתו להתקדם באמונה ודו-קיום ועל יכולתו להוריד גדרות שעיכבו עתיד משותף".

הקהילה היהודית בבחריין מתועדת באופן רציף מאז המאה ה-19, אם כי יתכן שבמאות הקודמות הייתה שם גם נוכחות יהודית. בעשור האחרון מדובר על כ-36 יהודים בלבד. ראש הקהילה נונו היה חבר בפרלמנט של בחריין. קרובת משפחתו, הודא עזרא נונו, שירתה כשגרירת בחריין לארה"ב והייתה פעילה בנושאים ציבוריים שונים בבחריין. החל משנת 2017 יכלו חברי הקהילה היהודית של בחריין לבקר בישראל.