נתניהו נחת בוושינגטון וקיים התייעצות טלפונית עם שר הבריאות

לפני העליה למטוס אמר ראש המוסד יוסי כהן לכתבים: "מקווה שיהיו עוד מדינות, אנחנו עובדים על זה" • נתניהו צפוי לחזור לארץ יממה לפני הסגר הכולל על האוכלוסייה

בנימין נתניהו / צילום: אורן בן חקון, פול
בנימין נתניהו / צילום: אורן בן חקון, פול

וושינגטון. ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בוושינגטון לפנות בוקר בשעה מקומית ויצא משדה התעופה אנדרוז לבלייר האוס, מעון האירוח הרשמי הנמצא מול הבית הלבן.

לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, מיד עם כניסתו לבלייר האוס, הוא קיים התייעצות טלפונית בנושא ההיערכות לסגר עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, סגן שר הבריאות יואב קיש, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנהל "מגן ישראל" פרופ׳ רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי וגורמים נוספים.

נתניהו, אשתו שרה ושני הבנים יאיר ואבנר, ישהו בבלייר האוס במשך יומיים. שאר המשלחת המלווה את ראש הממשלה נמצאת במלון ווילארד, אשר בימים אלה סגור ומתפקד ללא אורחים, למעט היפתחו לשני לילות.

בבית הלבן אמור להתקיים הטקס מחר (ג') החל מן השעה 11:00. בהזמנות שנשלחו מן הבית הלבן נאמר כי המוזמנים מתבקשים לעטות מסיכות פנים, ולשמור על ריחוק פיזי, אם כי הדבר אינו חובה. במשלחת הישראלית מקפידים מאוד על עטיית המסיכות ושמירת המרחק ולכן ביקשו מן הבית הלבן לאפשר מרחב מספיק וכן להציב את אנשי המשלחת הישראלית שהגיעו מן הארץ במיקום נפרד (קפסולה) כדי שלא יתערבבו ולא יצטרכו להיכנס לבידוד של 14 יום עם שובם לישראל.

ההסכם לא נמסר לעיון הציבור

מטוס ראש הממשלה המריא בלילה לטקס החתימה על הסכם השלום עם איחוד האמיריות ועל מזכר הבנות ראשוני עם בחריין.

לפני העליה למטוס אמר ראש המוסד יוסי כהן לכתבים: "מקווה שיהיו עוד מדינות, אנחנו עובדים על זה". ההסכם עצמו עדיין לא נמסר לציבור, ובעת העליה למטוס נתניהו בחר שלא לדבר עם הכתבים המלווים. שני בניו של נתניהו, יאיר ואבנר, התלוו לטיסה.

נתניהו מגיע לעבר המטוס. לא ענה על שאלות עיתונאים בטיסה / צילום: טל שניידר, גלובס
 נתניהו מגיע לעבר המטוס. לא ענה על שאלות עיתונאים בטיסה / צילום: טל שניידר, גלובס

נתניהו צפוי לחזור לארץ יממה לפני הסגר הכולל על האוכלוסייה.