מדיגייט הישראלית מגייסת 30 מיליון דולר כדי להגן על מכשור רפואי

מדיגייט מפתחת פלטפורמה להגנה על מכשור רפואי מפני מתקפות סייבר • סבב הגיוס הובל על ידי קרן פרטק הבינלאומית • עד היום גייסה החברה 50 מיליון דולר

מייסדי מדיגייט, פיני פנחסוב, יונתן לנגר ואיתי קירשנבאום / צילום: מדיגייט
מייסדי מדיגייט, פיני פנחסוב, יונתן לנגר ואיתי קירשנבאום / צילום: מדיגייט

מדיגייט (Medigate), סטארט-אפ ישראלי המפתח פלטפורמה לניהול והגנה על מכשור רפואי מפני מתקפות סייבר, הודיע היום (ג') על גיוס של 30 מיליון דולר במסגרת סבב B. סך גיוסי ההון של החברה עומד כעת על 50 מיליון דולר, כאשר בסבב A בינואר 2019 גייסה מדיגייט 15 מיליון דולר.

הסבב הובל על ידי קרן פרטק הבינלאומית (Partech) והצטרפה אליו Maor Investments כמשקיעה חדשה נוספת. בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים של החברה - YL Ventures הישראלית וקרנות U.S. Venture Partners ו בלאמברג קפיטל (Blumberg Capital) האמריקאיות. בחברה לא חשפו לפי איזה שווי בוצע הגיוס.

מדיגייט הוקמה ב-2017 על ידי יהונתן לנגר (המכהן כמנכ"ל), פיני פנחסוב (כיום סמנכ"ל מוצרים) ואיתי קירשנבאום (סמנכ"ל פיתוח) שלושתם חברים מתקופת השירות הצבאי במודיעין.

החברה התחילה בפיתוח פתרון להגנה על מכשירים רפואיים מחוברים בבתי החולים (IoMT) מפני מתקפות והתרחבה גם לתחום של אבטחת מידע רפואי אישי . לדברי המנכ"ל לנגר, למדיגייט יש מאות בתי חולים ומרפאות ברשימת הלקוחות, בעיקר בארה"ב.

הגיוס הנוכחי מגיע על רקע השאיפה של מידיגייט להתרחב גם לתחום משנה של ניתוחים אנליטיים לבתי החולים, במטרה לשפר את היעילות התפעולית שלהם. מדיגייט מנסה בעצם להשתמש בגישה שלה למידע המופק מהמכשור הרפואי המחובר כדי לנתח האם הניצול של מכשור כמו מכונות MRI ו-CT יעיל.

"לתחום היעילות התגלגלנו לאורך הדרך ואנחנו רוצים לרכז מאמצים בו כדי להפוך אותו למשמעותי. המטרה שלנו היא לבסס שותפות אסטרטגית עם בתי החולים ולעזור להם לקבל החלטות מבוססות נתונים האם לרכוש מכשור רפואי ואיך לעשות אופטימיזציה של המכשור הקיים, במקום שבתי החולים יקבלו החלטות כאלה על בסיס תחושות", אמר לנגר בשיחה עם "גלובס". "הנושא של שיפור יעילות קיבל משנה תוקף בעקבות הקורונה כאשר בתי חולים בארה"ב וגם בישראל ספגו הפסדים גדולים ושואפים כעת להציע את אותם השירותים בפחות עלויות".

מדיגייט מעסיקה כיום כ-90 עובדים, מתוכם 60 בישראל והשאר בארה"ב ואירופה. בעקבות הגיוס בחברה מתכננים לגדול בעשרות עובדים, כולל מדעני נתונים, אנשי פיתוח ומנהלי מוצר בישראל.

עובדי מדיגייט / צילום: מדיגייט
 עובדי מדיגייט / צילום: מדיגייט

לדברי יואב לייטסדורף, שותף מייסד בקרן YL Ventures, "מגפת הקורונה הביאה לעליה משמעותית בתקיפות הסייבר על בתי חולים וגופי בריאות, ובאופן כללי השפיעה בצורה משמעותית על היכולת שלהם להתמודד עם עומסים ומחסור בציוד. מדיגייט פועלת מול בתי חולים וארגוני בריאות כדי לסייע להם להתמודד עם מגפת הקורונה ונותנת להם ערך משמעותי גם ברמת ההגנה על מכשור רפואי מפני תקיפות סייבר אך גם באמצעות יצירת תמונת מצב של מלאי המכשור הרפואי והשימוש שלו".