"טענה כוזבת בדבר אונס ילדות": אלן דרשוביץ תובע את פרופ' יורם לס ואת רדיו 103FM

לס אמר במסגרת תוכניתו כי דרשוביץ "הודה במו פיו שהוא אנס קטינות" • דרשוביץ תובע את התחנה ואת לס בסכום של 4 מיליון שקל  •  "פרופ' דרשוביץ מעולם לא אנס אף אחת. לא ילדה ולא אישה. לא הקשורה לאפשטיין ולא בכלל" •  103FM: "דרשוביץ לא פנה אלינו לפני שהגיש את תביעת ההשתקה"

פרופ’ יורם לס / צילום: איל יצהר, גלובס
פרופ’ יורם לס / צילום: איל יצהר, גלובס

עו"ד אלן דרשוביץ, פרקליטם של או.ג'יי סימפסון, ג'פרי אפשטיין, יונתן פולארד ועוד, תובע את פרופ' לס ורדיו 103FM בגין לשון הרע.

על פי התביעה, בתכניתו ביום חמישי האחרון של פרופסור לס ברדיו עלה לשידור מאזין שאמר על אהוד ברק כי "היה חבר קרוב, יצא מהבית של הפדופיל הכי גדול בהיסטוריה, של האנס ילדים שהיה מענה אותם, ג'פרי אפשטיין ... אם הציבור לא יודע, שיידע שאהוד ברק היה נוסע לבית של האנס הכי גדול בהיסטוריה של האנושות".

פרופ' לס גער במאזין : "תגיד לי אתה היית שם?". לאחר שהמאזין השיב בשלילה, פרופ' לס מייד הזדעק : "אתה לא. אז מאיפה אתה יודע? ראית בטלוויזיה! נכון? מאיפה אתה יודע? מה ההוכחות שלך? על מה אתה מדבר?".

עו"ד אלן דרשוביץ. "המאבק והמשפט הוא לא רק למען שמי הטוב אלא למען הציבור כולו" / צילום: J. Scott Applewhite, Associated Press
 עו"ד אלן דרשוביץ. "המאבק והמשפט הוא לא רק למען שמי הטוב אלא למען הציבור כולו" / צילום: J. Scott Applewhite, Associated Press

לאחר שיחה נוספת עם מאזינה, אמר פרופ' לס כי "דרשוביץ אנס ילדות ביחד עם אפשטיין. ודרשוביץ אנס ילדות. זה לא ברק שראו אותו... ודרשוביץ אנס בפועל ילדות. הוא הודה. הוא הודה".

על פי התמליל שצורף לתביעה, המאזינה ניסתה להסביר לפרופ' לס כי עניין זה לא רלבנטי לנושא השיחה בגינו עלתה לשידור, אך פרופ׳ לס המשיך ואמר "שהוא אנס. הוא הודה במו פיו".

"כל אזרח יכול לקום בבוקר ולגלות ששמו שורבב לפרשייה או האשמה שכלל לא היה מעורב בה"

לטענת דרשוביץ, דבריו של לס נגדו הם לשון הרע במדרג החמור ביותר וכי הם לשון הרע משום שהם משפילים ומבזים את דרשוביץ והופכים אותו למטרה לשנאה, לבוז וללעג: "האמירות של פרופ' לס מייחסות לפרופ' דרשוביץ במפורש ובמשתמע מעשים איומים ותכונות איומות. הנתבעים שידרו דברים שקריים אלה, ולא רק שלא נקטו לפני השידור, או בכל מועד אחר, אמצעים כלשהם להיווכח אם הדברים אמת או לא, הם אף ניסו להעניק ללשון הרע ששידרו (הטענה הכוזבת בדבר אונס ילדות ביחד עם אפשטיין) תוקף על ידי כך שציינו בכזב כי פרופ' דרשוביץ הודה בדברים".

התביעה ממשיכה כי "פרופ' דרשוביץ מעולם לא אנס אף אחת. לא ילדה ולא אישה. לא הקשורה לאפשטיין ולא בכלל. לא לבדו ולא "ביחד" עם אפשטיין. פרופ' דרשוביץ גם מעולם לא קיים יחסי מין עם ילדה או אישה הקשורה לאפשטיין. לכן, ממילא, ברור כי פרופ' דרשוביץ מעולם לא הודה כי אנס".

התביעה מתקשה להסביר מדוע נבחר סכום כה גבוה עבור לשון הרע שנאמרת בשידור ספונטני ברדיו: "לפרופ' דרשוביץ אין כעת כל אפשרות להעריך באופן מלא את נזקיו. אולם ברור כי עלול להיגרם לו נזק רב בעקבות פרסום הראיון. אי לכך, בשלב זה ולצרכי אגרה בלבד, פרופ' דרשוביץ מעמיד את סכום התביעה על סך של 4,000,000 שקל, ושומר על זכותו לתקן את סכום התביעה לכשיתברר לו באופן מלא גובה נזקיו".

פרופ' דרשוביץ אמר עם הגשת התביעה כי "המאבק והמשפט הוא לא רק למען שמי הטוב אלא למען הציבור כולו. כל אזרח יכול לקום בבוקר ולגלות ששמו שורבב לפרשייה או האשמה שכלל לא היה מעורב בה".

מרדיו 103fm נמסר: "עו"ד דרשוביץ לא פנה אלינו לפני שהגיש את תביעת ההשתקה הזו. אנחנו נלמד את כתב התביעה ונגיב בדרכים המקובלות. 103fm מאחלת שנה טובה ומתוקה לכל עם ישראל".

מפרופ' לס טרם נמסרה תגובה.