"הוושינגטון פוסט": נתניהו נוהג להביא לארה"ב את הכביסה המלוכלכת, מילולית

גורמים רשמיים אמרו ל"וושינגטון פוסט" כי משפחת נתניהו נוהגת להביא מזוודות עם בגדים מלוכלכלים לביקורים בבית הלבן כדי שיטופלו על ידי שירותי הכביסה שניתנים בחינם במקום

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו עולים למטוס לחתימת ההסכם בוושינגטון / צילום: אבי אוחיון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו עולים למטוס לחתימת ההסכם בוושינגטון / צילום: אבי אוחיון, לע"מ

משפחת נתניהו נוהגת להביא עמה לביקורים בבית הלבן מזוודות מלאות בגדים מלוכלכים על מנת שיטופלו על ידי שירות הכביסה שניתן בחינם במסגרת הביקור - כך לפי פרסום בעיתון "הוושינגטון פוסט". הטיפול בכביסה על ידי צוותי הבית הלבן הוא שירות שמוצע לכל ראשי המדינות שמגיעים לביקור, אולם לפי הגורמים הרשמיים עמם שוחח העיתון מעטים משתמשים בו למעט ראש ממשלת ישראל.

"משפחת נתניהו היא היחידה שממש מביאה מזוודות מלאות כביסה כדי שננקה אותה", אמר ל"וושינגטון פוסט" גורם רשמי אנונימי. "אחרי מספר פעמים שבהן הנוהג חזר על עצמו, ברור שהדבר נעשה באופן מכוון".

בישראל הכחישו את הטענות, ומשגרירות ישראל יצאה הצהרה לפיה ההאשמות החדשות הן נסיון לקלקל את חגיגות חתימת הסכמי הנורמליזציה עם בחריין ואיחוד האמירויות בשבוע שעבר. בשגרירות אף הוסיפו כי צרכי הכביסה של נתניהו היו צנועים יחסית בביקור האחרון, "ולא כללו ניקוי יבש, אלא רק ניקוי שתי חולצות לצורך פגישות רשמיות וגיהוץ החליפה של מר נתניהו והשמלה של גברת נתניהו לצורך פגישות רשמיות. בנוסף, כובסה הפיג'מה שראש הממשלה לבש במהלך 12 שעות הטיסה מישראל לוושינגטון".

גורם אחר בארה"ב אמר ל"וושינגטון פוסט" שמשפחת נתניהו לא הביאה עמה לביקור האחרון מספר מזוודות מלאות כביסה מלוכלכת, בניגוד למקרים אחרים בעבר שבהן הדבר כן קרה הן במהלך כהונת טראמפ והן בתקופת אובמה.