האפסייד של אקירוב מתרחק: נדחתה הנפקת החברה הבת של אלרוב בשווייץ

אפיק סוויס (Epic Suisse) הודיעה על דחיית מועד ההנפקה של מניותיה לראשונה בבורסה בשווייץ, וזאת עקב תנאי השוק, "אך תמשיך לבחון הזדמנויות להנפקה בעתיד"

אלפרד אקירוב/ צילום: איל יצהר
אלפרד אקירוב/ צילום: איל יצהר

הצפת הערך של חברת אלרוב נדל"ן בשווייץ מתרחקת: היום דיווחה חברת ההשקעות שבשליטת אלפרד אקירוב, כי החברה הבת אפיק סוויס (Epic Suisse) הודיעה לה על דחיית מועד ההנפקה של מניותיה לראשונה בבורסה בשווייץ, וזאת עקב תנאי השוק, "אך תמשיך לבחון הזדמנויות להנפקה בעתיד".

מניית אלרוב , הפועלת בתחומי הנדל"ן המניב והמלונאות, צנחה בתגובה בכ-9% והשלימה צלילה של כמעט 40% מתחילת השנה (לאחר שרשמה התאוששות בתקופה האחרונה בהשפעת ההנפקה המתוכננת). שווי השוק של החברה עומד כעת על 2.3 מיליארד שקל.

בשבוע שעבר דיווחה אלרוב על פרסום תשקיף ההנפקה שלפיו אפיק סוויס, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בשווייץ, תנסה להנפיק את מניותיה לציבור לפי שווי של 695-778 מיליון פרנק שוויצרי (2.592-2.902 מיליארד שקל) אחרי הכסף.

אפיק תכננה לגייס מהציבור 200 מיליון פר"ש, כך ששווי החברה טרם ההנפקה (לפני הכסף) יעמוד על 495-578 מיליון פר"ש. נכון לסוף יוני השנה הציגה אפיק הון עצמי של 481.6 מיליון פר"ש, כך שהשווי המבוקש בהנפקה (לפני הכסף) שיקף מכפיל הון של 1.03-1.2.

אלרוב מחזיקה ב-77.8% ממניות אפיק, ולכן חלקה בהון העצמי של החברה הבת עמד בסוף יוני על 375 מיליון פר"ש (1.4 מיליארד שקל). אלרוב רושמת את שווייה של אפיק בספריה לפי חלקה בשווי המאזני של החברה, וזה הסתכם בסוף יוני ב-1.365 מיליארד שקל (לפי שער החליפין באותו המועד).