בזק | בלעדי

בזק בחרה בנוקיה כספק המרכזי לפרויקט הסיבים האופטיים

נוקיה תספק לבזק את הפתרון הטכנולוגי להפעלת רשת ה-GPON החדשה שהיא מקימה בימים אלה

מנכל בזק דודו מזרחי / צלם: רונן טופלברג
מנכל בזק דודו מזרחי / צלם: רונן טופלברג

חברת בזק בחרה בנוקיה כספק המרכזי לפרויקט הסיבים האופטיים. ל"גלובס" נודע שערב החג נבחרה נוקיה לאחר מכרז שבו השתתפו 5 חברות, והיא תהיה הספק המרכזי של הפרויקט של בזק בתחום.

לא ברור מה יהיה בשלבים מאוחרים יותר, ואולם על פי הניסיון קרוב לוודאי שבזק תכניס עוד ספק לפרויקט. על פי הערכות מדובר בהשקעה לא גדולה במיוחד בשלב הזה ואשר נאמדת בלא יותר מכמה מיליוני שקלים בודדים.

נוקיה תספק את הפתרון לרשת ה-GPON שתפרוס בזק בתוך חודשים ספורים. טכנולוגיית ה-GPON היא הטכנולוגיה המובילה בעולם בקרב רוב המפעילים להעברת אינטרנט בקצבים מהירים על גבי סיבים אופטיים. בישראל IBC היא היחידה שבינתיים משתמשת בטכנולוגיה הזו ופרטנר שמשתמשת בטכנולוגיה שונה (P2P) גם כן מתכוונת לאמץ בקרוב כתוספת.

רשת ה-GPON תחסוך לבזק בעתיד אלפי ארונות תקשורת שמשמשים אותה היום. בזק תעבור בצורה מדורגת לכמה מאות אתרים בלבד שלמעשה בעתיד רק יעבירו סיבים דרך הארונות הקיימים אבל כשיופסק השימוש בנחושת הם יתבטלו לחלוטין.

נוקיה היא כיום ספק של בזק בטכנולוגיית ה-VDSL פלוס ואחראית לכשליש מהארונות תקשורת של החברה. הספק המרכזי של בזק להעברת אינטרנט על גבי רשת הנחושת היא אטראן שככל הנראה תיאבק בשלבים הבאים על נתח מעוגת ה-GPON.