מצטרף לגל בבורסה: אייזיק דבח מתכנן להנפיק את דלתא ישראל

דלתא עדכנה על הגשת בקשה לקבלת היתר מרשות ני"ע לפרסום תשקיף של דלתא ישראל על בסיס הדוחות הכספיים של הרבעון השני של השנה, ומסמכים נוספים בקשר להנפקה האפשרית

אייזיק דבח, המנכ"ל ובעל השליטה בדלתא גליל / צילום: אמיר לוי - ניו יורק
אייזיק דבח, המנכ"ל ובעל השליטה בדלתא גליל / צילום: אמיר לוי - ניו יורק

גם אייזיק דבח מבקש ליהנות מגל הנפקות האקוויטי הראשוני (IPO) האינטנסיבי בבורסה בתל-אביב, עם הנפקתה המתוכננת של חברת דלתא ישראל מותגים, חברה בת של דלתא שבשליטתו.

דלתא עדכנה על הגשת בקשה לקבלת היתר מרשות ני"ע לפרסום תשקיף של דלתא ישראל על בסיס הדוחות הכספיים של הרבעון השני של השנה, ומסמכים נוספים בקשר להנפקה האפשרית.

עוד מציינים בדלתא, כי לקראת המהלך היא תבצע מהלך של פיצול פעילות, כך שתעביר לחברה המונפקת "את תחום הפעילות 'דלתא ישראל' של החברה (להוציא פעילות שאינה מהותית), בתמורה למניות אשר תונפקנה לה על-ידי חברת הבת".

בדלתא הדגישו, כי "ביצוע ההנפקה, מועדה, היקפה ויתר תנאיה טרם נקבעו", וכי "אין וודאות כי פיצול הפעילות...או ההנפקה האמורה אכן יצאו אל הפועל".

את ההנפקה, אם תצא לפועל, מתכננת דלתא לבצע בדרך של הצעה לא אחידה (Book Building) - דרך ההנפקות הצוברת תאוצה בתקופה האחרונה, ואשר הפכה לדרך גיוסי ההון הראשוניים הפופולרית בתל-אביב, התומכת בהתגברות גל הנפקות האקוויטי הראשוני בבורסה המקומית.

בדלתא לא נקבו בשווי מבוקש בהנפקה, אולם ניתן להעריך כי הוא יגיע לכמה מאות מיליוני שקלים.

דלתא נסחרת בבורסה בשווי נוכחי של 1.4 מיליארד שקל, אחרי צלילה של כ-40% שרשמה מנייתה מתחילת השנה.

מהלך הנפקתה של דלתא ישראל, אם ייצא לפועל כמתוכנן, מגיע אחרי תקופת פעילות שלילית ממנה סובלת דלתא, שבדומה לחברות רבות נוספות אחרות הנסחרות בבורסה, נפגעה בצורה משמעותית ממשבר הקורונה.

בהשפעת המשבר, הכנסותיה של דלתא במחצית הראשונה של השנה נשחקו ב-18% ל-604 מיליון דולר, והיא עברה להפסד משמעותי של כ-84 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-8 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד, גם בהשפעת הוצאות שרשמה בגין תכנית ארגון מחדש שגיבשה לפעילותה.

פעילותה של דלתא מתרכזת בפיתוח, עיצוב, ייצור, שיווק ומכירת מוצרי הלבשה תחתונה, גרביים, הלבשת ילדים, מוצרי ג'ינס ועוד, גם בשמות מותגים רבים וגם עבור המותגים הפרטיים של מגוון לקוחות.

לגבי הפעילות בישראל בדוחותיה מציינת דלתא כי הירידה במכירות נבעה "מסגירת חנויות 'דלתא' ו'פיקס' החל ממחצית חודש מרס וקיטון במכירות ללקוחות סיטונאיים עקב השפעת משבר הקורונה, אשר קוזזו בחלקם על-ידי גידול במכירות e-commerce".

לצד העדכון אודות ההנפקה, דלתא הודיעה גם על החלטת דירקטוריון החברה לבטל הפחתות של 20% משכר הבסיס של מנהליה הבכירים, עליהן הוחלט בחודש אפריל בעקבות המצב.

מהחלטה זו הוחרגו בעל השליטה דבח בתפקידו כמנכ"ל החברה, בתו גלוריה דבח המנהלת יחידה עסקית ויצחק ויינשטוק, מנהל תפעול ראשי בחברה בת, להם תוקף ההפחתות יימשך עד סוף השנה. עלות העסקת דבח כמנכ"ל דלתא ב-2019 עמדה על 5.4 מיליון שקל.

עוד בין החברות המתדפקות על דלתות הבורסה, חברת רם און עדכנה כי חברת פולירם תעשיות פלסטיק, בה היא מחזיקה כ-35%, הגישה לרשות ני"ע "טיוטה ראשונה של תשקיף להשלמה, שיכלול הצעת מכר ותשקיף מדף".

בעלת השליטה בפולירם, המייצרת חומרי גלם לתעשיית הפלסטיק, היא קרן פימי בראשות ישי דוידי, המחזיקה בכ-65% מהונה, ועל פי ההערכות את הנפקתה היא מבקשת לבצע לפי שווי של כ-1 מיליארד שקל.