"אפשר לתכנן ולשאוף, אבל בסוף המציאות תתכנן בשבילנו מה שהיא רוצה"

ימאמה דגש, בת 31, מהנדסת תוכנה בטייק אווי (Takeaway) • טווח שכר: 26-30 אלף שקל

ימאמה דגש, מהנדסת תוכנה בטייק אווי (Takeaway) / צילום: יונתן אלעמי
ימאמה דגש, מהנדסת תוכנה בטייק אווי (Takeaway) / צילום: יונתן אלעמי

איפה אני תופסת אותך, ומה כולל התפקיד שלך?
"בתקופה הזו אני עובדת מהבית שלי, שבתל אביב. אני מודה שזה נחמד לעבוד ככה. הנה, בדיוק יצאתי לרופא וחזרתי כדי לסיים משהו שהייתי צריכה לעשות. יום עבודה טיפוסי שלי מתחיל במעבר על המשימות, עד שיחת הסנכרון שיש לנו ב- meet . טייק אווי היא חברת האם של תן ביס - אנחנו עובדים בכל העולם, ובכל מדינה יש לזה שם אחר. למעשה השם המלא שלנו היום הוא 'טייק אווי ג'אסט איט'. במסגרת התפקיד אני עובדת יחד עם הצוות שלי על פיתוחים חדשים לחברות באירופה".

זה אומר שבימים נורמליים היית טסה לחו"ל?
"כן. הגעתי לחברה חודש לפני שהגיעה הקורונה, לכן לא יצא לי. אני יודעת שלפני כן היו נסיעות בתדירות משתנה, גם לחופש - עובדים מרחבי העולם נפגשו יחד לחופשה שנתית".

מה עשית קודם?
"עבדתי בתפקיד פיתוח בחברת הביטוח כלל. הגעתי לטייק אווי, ומיד הסתגלנו לתנאי העבודה תחת הקורונה. הייתה יותר עבודה, אבל בעיקר בצוותים האחרים, שנדרשו להתאמות מיוחדות. בצוות שלי תמיד יש הרבה עבודה, אבל לא היה שינוי מיוחד".

איך התאמת את החיים הפרטיים למצב החדש?
"בדרך כלל כשאני לא בעבודה אני משחקת רוגבי. זה מאוד חסר לי עכשיו. אני שייכת לקבוצה שהיו לה לפחות שלושה אימונים בשבוע, ועכשיו אין כלום בגלל הסגר. הקבוצה שלי היא 'האמזונות של תל אביב'. האמת היא שאנחנו מקוות מאוד לגייס שחקניות חדשות כשנחזור לשגרה, אז אני אשמח לדעת על כאלו שמעוניינות.

"האימונים מתקיימים באוניברסיטת תל אביב ובפארק, ויש טורנירים ברחבי הארץ. אחרי הסגר הקודם חזרנו לשחק ביוני, ולפני כחודש אפילו חזרנו להתאמן עם מגע, מה שלא קרה בהתחלה כי היו מגבלות. אבל עכשיו שוב יש סגר".

למה דווקא רוגבי?
"חברה שלי משחקת, והיא ניסתה הרבה זמן לשכנע אותי. בסוף התאהבתי. זה משחק שמביא אותך לקצה - כמה שאת חושבת שאת לא יכולה, את מגלה במשחק הזה שאת כן. זה משחק פיזי, קבוצתי, וכך את לומדת לסמוך על אחרות. גם מנטלית הוא מאוד מפתח".

איפה תהיי בעוד חמש שנים מהיום?
"אני יודעת רק שאמשיך להתפתח מקצועית. טוב לי ומעניין לי במה שאני עושה, אבל השנה הזו הוכיחה לנו שאפשר לתכנן ולשאוף, ובסוף המציאות תתכנן בשבילנו מה שהיא רוצה".