טראמפ השתחרר מבית החולים וחזר לבית הלבן: "מרגיש טוב, אולי אני אפילו חסין"

נשיא ארה"ב, שאושפז בסוף השבוע בבית החולים וולטר ריד לאחר שנדבק בקורונה, השתחרר הלילה וחזר לבית הלבן, שם ימשיך לקבל טיפול רפואי צמוד • כשירד מהמסוק הנשיאותי הוריד את המסכה שעל פניו, ונכנס לבית הלבן • בסרטון שפרסם בטוויטר אמר "אני לא הרגשתי טוב כל כך, ויומיים לאחר מכן אני מרגיש מעולה, יותר טוב ממה שהרגשתי לפני עשרים שנה"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ השתחרר מבית החולים וולטר ריד / צילום: AP
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ השתחרר מבית החולים וולטר ריד / צילום: AP

שלושה ימים בלבד לאחר שאושפז, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עזב במהלך הלילה את בית החולים וולטר ריד, וחזר לבית הלבן. הוא ימשיך להיות במעקב צמוד של צוות רופאים.

 

טראמפ, לבוש בחליפה כהה ועניבה כחולה ועוטה מסכה, ירד בכוחות עצמו במדרגות מחוץ לבית החולים, ונכנס לרכב שטח שחור שהסיע אותו למסוק הפרטי שלו. הוא סירב לענות לשאלות עיתונאים שהמתינו לו במקום, אולם נופף להם בידו.

כשנכנס לבית הלבן השתהה טראמפ לצפות במסוק ממריא לאוויר, הסיר את המסכה והכניסה לכיסו החליפה שלו. הוא הצדיע לעבר המסוק, ובסופו של דבר נכנס לתוך הבית הלבן, מבלי לחזור ולעטות את המסכה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ  עולה על המסוק הנשיאותי לאחר שהשתחרר מבית החולים וולטר ריד  / צילום: AP
 נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עולה על המסוק הנשיאותי לאחר שהשתחרר מבית החולים וולטר ריד / צילום: AP

בסרטון שפרסם בטוויטר לאחר שעזב את בית החולים הוא אומר "אל תתנו לנגיף לשלוט בכם. אל תחששו ממנו. אנחנו ננצח אותו. יש לנו את התרופות הטובות ביותר והציוד הרפואי המתקדם ביותר, הכל פותח לאחרונה. אני לא הרגשתי טוב כל כך, ויומיים לאחר מכן אני מרגיש מעולה, יותר טוב ממה שהרגשתי לפני עשרים שנה.

"אני חוזר לעבוד. אני מודע לסיכון, ולא יכולתי לנהוג אחרת", המשיך טראמפ בסרטון. "כמנהיג, הייתי חייב לעשות זאת. הרגשתי מצוין לפני יומיים ויכולתי להשתחרר כבר אז.  אולי אני אפילו חסין, אני לא יודע". 

בסרטון נוסף שפרסם בחשבון הטוויטר שלו נראה המסוק הנשיאותי נוחת, את טראמפ יורד ממנו והולך ביציבות יחסית לכיוון הבית הלבן. עוד הוא נראה מוריד את המסכה ומצדיע למסוק הממריא, ואז נכנס פנימה.

 

זמן קצר לפני עזיבתו אמר טראמפ כי הוא מתכנן לחזור מיד לקמפיין הבחירות, שם נותר לו פחות מחודש להילחם על כהונה נוספת בתפקיד.

"בקרוב נחזור למסלול!!! החדשות המזויפות מציגות רק את הסקרים המזויפים", צייץ טראמפ.

 

אמש, הודיע טראמפ בטוויטר כי ישתחרר בהמשך הלילה. במסיבת עיתונאים שהתקיימה לאחר מכן אמרו רופאיו כי מצבו של הנשיא "המשיך להשתפר" ב-24 השעות האחרונות, אולם ציינו כי "הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה". לדבריהם, הנשיא עדיין חולה בנגיף והמשך הטיפול הרפואי יתבצע בבית הלבן.