"פוגע בסיכויים לקדם את פתרון שתי המדינות": שליח האו"ם ניקולאי מלדנוב נגד שר הבטחון גנץ

שליח האו"ם לתהליך השלום פרסם היום הודעת גינוי למהלך האישור של 5,000 יחידות דיור בהתנחלויות • מדובר באחד האישורים הגדולים ביותר בשנים האחרונות וזה נעשה תחת שר הבטחון בני גנץ

בני גנץ  / צילום: אלעד מלכה
בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

שליח האו"ם לתהליך השלום, ניקולאי מלדנוב פרסם היום הודעת גינוי למהלך האישור של 5,000 יחידות דיור בהתנחלויות. בהודעתו הוא מציין שיחידות הדיור אושרו ברובן בעומק השטח בגדה המערבית: "בניית התנחלויות הינה בלתי חוקית לפי החוק הבינלאומי ומהווה מכשול לשלום" הוא אמר.

מלדנוב מציין כי המיקום והמספר הגדול במיוחד של יחידות הדיור מטריד במיוחד עבור מי שעדיין מחויב לקידום שלום בין ישראל לפלסטינים. "מהלך כזה פוגע בסיכויים לקדם את פתרון שתי המדינות באמצעות שחיקה מערכתית של הסיכויים לבסס מדינה פלסטינית רצופה ועצמאית, שתחיה בשלום ובטחון לצידה של ישראל", הוא אמר.

מועצת התכנון העליונה אשר במנהל האזרחי קיבלה השבוע החלטות להביא הינף של בניה מעבר לקו הירוק. מדובר באחד האישורים הגדולים ביותר בשנים האחרונות וזה נעשה תחת שר הבטחון בני גנץ. מדובר בקידום תכניות ביישובים רבים, קידום תוכניות לתכנון מחדש של שכונות קיימות, הקמת מרכזים אזרחיים, פארק מוטורי, חדרי מלון ועוד.