אל על ההודית מצאה את הרוזנברג שלה: איש עסקים אמירתי מחלץ את ג'ט איירווייז

איש עסקים אמירתי ממוצא הודי מחלץ את חברת ג'ט איירווייז ההודית, החברה השנייה בגודלה במדינה, שנקלעה לקשיים והודיעה באפריל האחרון על פשיטת רגל בשל חוב של מיליארד ו-200 מיליון דולר

מטוס של ג'ט איירווייז נוחת בהודו / אילוסטרציה: שאטרסטוק
מטוס של ג'ט איירווייז נוחת בהודו / אילוסטרציה: שאטרסטוק

איש עסקים אמירתי ממוצא הודי מחלץ את חברת ג'ט איירווייז ההודית, שנקלעה לקשיים והודיעה באפריל האחרון על פשיטת רגל בשל חוב של מיליארד ו-200 מיליון דולר.

מורארי לאל-ג'אלאן הוא דוגמה מצויינת להיותה של מדינת האמירויות ודובאי כמרכז מסחר עולמי החביב במיוחד על חברות ואנשי עסקים מהודו, מהמזרח הרחוק ממרכז אסיה וגם מאירופה. בבעלותו של לאל-ג'אלאן שורת חברות השקעה, תעשיה ובנייה, שרובן פועלות מאבו דאבי ומלונדון. הוא וחברת קאלרוק קפיטל שייסד הגישו הצעת תוכנית חילוץ לקבוצת בעלי החוב של ג'ט איירוויז, שהייתה החברה השניה בגודלה בהודו.

לפי ההצעה בחברה יושקעו לאלתר 136 מיליון דולר (10 מיליארד רופי) כדי להחזירה לפעילות בהקדם. סכום דומה יועבר לבעלי החוב ויחולק לפי גודל החוב. בנוסף יקבלו בעלי החוב מניות של החברה בהיקף של 10% משוויה.

לפי פרסומים באמירויות לאל-ג'אלאן גייס לשם כך הון מקרנות השקעה אמירתיות, העוסקות בין השאר בעסקי תעופה תחבורה ושינוע בעולם, מהלך התואם למדיניות הכלכלית של המדינה, המבקשת לפזר השקעותיה בתחומים שונים ולהיות מעורבת בכל התחומים של המסחר הבינלאומי.