נשיא פולין אנדז'יי דודה נמצא חיובי לקורונה ונכנס לבידוד

נשיא פולין בן ה-42 נבדק ונמצא חיובי לנגיף הקורונה, עם זאת הוא מרגיש טוב ואינו מפגין תסמינים • ביום שישי נפגש הנשיא דודה עם הטניסאית איגה שוויונטק, שזכתה לאחרונה באליפות צרפת הפתוחה, שתיאלץ להיכנס לבידוד גם כן

נשיא פולין, אנדז'יי דודה / צילום: Domenico Stinellis, Associated Press
נשיא פולין, אנדז'יי דודה / צילום: Domenico Stinellis, Associated Press

נשיא פולין אנדז'יי דודה נבדק ונמצא חיובי לנגיף הקורונה, הוא נכנס לבידוד אך מרגיש טוב לפי בכירים בממשל הפולני. פולין הטילה לאחרונה מגבלות חדשות על הציבור במסגרת מאמץ למנוע זינוק נוסף בתחלואה במדינה.

"הנשיא נבדק אתמול לנגיף הקורונה והתוצאה התגלתה כחיובית. הנשיא בסדר. אנחנו בקשר מתמיד עם רשויות הבריאות הרלוונטיות", כתב בטוויטר השר המקשר בין משרד הנשיא לממשלה.

אחת מהאנשים אותם פגש הנשיא דודה בימים האחרונים הייתה כוכבת הטניס הפולנית 
איגה שוויונטק, שמיד לאחר ההודעה כי הנשיא חיובי לקורונה הודיעה שהיא מרגישה טוב, אך תיכנס לבידוד ליתר ביטחון.

איגה שוויונטק עם גביע אליפות צרפת הפתוחה / צילום: Christophe Ena, AP
 איגה שוויונטק עם גביע אליפות צרפת הפתוחה / צילום: Christophe Ena, AP

"לי או לחבריי לצוות אין כל תסמין של קורונה. אנחנו נמשיך להיבדק באופן קבוע. ניכנס לבידוד עצמאית בהתאם להנחיות הנוכחיות שלנו", כתבה הטניסאית בת ה-19 בטוויטר. שוויונטק זכתה באליפות צרפת הפתוח מוקדם יותר החודש וכבר זוכה למעמד של גיבורה לאומית בפולין, כך שזכתה להיפגש עם הנשיא דודה ביום שישי כשהעניק לה אות על הישגיה בספורט וקידומה של פולין בעולם.

התפקיד של דודה, בן ה-48, הוא בעיקר טקסי, בדומה לנשיא מדינת ישראל. עם זאת, לדודה יש את הזכות להטיל וטו על חקיקה. הוא נחשב לבן בריתה של המפלגה הלאומנית השולטת בפולין כרגע.

"הנשיא הוא איש צעיר, אני חושב שהוא יעבור את ההידבקות ללא בעיות", ציין סגן שר הבריאות הפולני בראיונות. הוא הוסיף כי הוא מצפה שכל האנשים שדודה באה איתם במגע בימים האחרונים להיכנס לבידוד.

לאחרונה פולין חווה עלייה חדה בתחלואה בנגיף הקורונה, כשמספר הנדבקים היומי במדינה הגיע לשיא של 13,632 בני אדם ביום שישי האחרון.