ישראכרט | בלעדי

המירוץ ליו"ר ישראכרט: ועד העובדים בחברה נגד ארז יוסף

יו"ר ועד העובדים כתב לעובדי החברה כי "ארגון העובדים יעשה כל שביכולתו על מנת שארז יוסף זה שבחר במו"מ מולנו במסלול של פיצוץ והביא לראשונה להגשת סכסוך עבודה מצידנו לא יהיה פה"

ארז יוסף / צלם סיון פרג
ארז יוסף / צלם סיון פרג

רגע לפני היוודע רשימת המועמדים לתפקידי חבר דירקטוריון בחברת כרטיסי האשראי ישראכרט, ל"גלובס" נודע כי ליו"ר ועד עובדי החברה דעה מוצקה ושלילית מאוד על מי שמתמודד על תפקיד יו"ר החברה - ארז יוסף. במייל שהוציא לעובדי החברה כתבו יו"ר הוועד אהוד מלך וחברי ארגון העובדים בחברה "השילוב בין ארז יוסף לישראכרט כמו מים ושמן", תוך שהוא מוסיף כי "ארגון העובדים יעשה כל שביכולתו על מנת שארז יוסף, זה שבחר במו"מ מולנו במסלול של פיצוץ והביא לראשונה להגשת סכסוך עבודה מצידנו, לא יהיה פה".

יוסף, שכיהן עד לאחרונה כמשנה למנכ"ל הפועלים והתמודד לא הצלחה על תפקיד מנכ"ל הבנק במחצית השנייה של 2019, "היה אחראי על המו"מ מטעם בנק הפועלים לנושא מענק ההפרדה מהבנק, ומכאן היכרותנו", כדברי מלך שמוסיף בהקשר זה כי "לצערי הרב, כל השמועות לגבי ארז אכן נמצאו במהלך המו"מ כמדויקות".

מלך ממשיך וטוען כי "נתקלתי בכוחניות, יהירות, שחצנות, סגנון מאיים ומזלזל. הגרוע מכל הוא חוסר אמינות שחוויתי באופן אישי - לשמוע ממנו ישירות כי הוא מכיר את ישראכרט מקרוב (הוא לא!) וכי ידוע לו כי אין עודפי כח אדם. וזאת במהלך המו"מ ומצד שני כבעל אינטרס, משמיע היכן שנח לו, שמתוך היכרות עם ישראכרט (ממש לא!) ניתן לקצץ עשרות אחוזים מכח האדם הקיים".

על פי הדוחות הכספיים של ישראכרט  לשנת 2019 שהתפרסמו בתחילת השנה הנוכחית, יש בחברה 1,433 משרות כשמספר העובדים המאוגדים בחברה עומד 1,341 למול 92 עובדים בחוזים אישיים.

היום תפרסם ישראכרט את רשימת המועמדים שנבחרו על ידי ועדת האיתור שמינה דירקטוריון החברה לבחירת המועמדים לדירקטוריון החברה. את חברי הדירקטוריון יבחרו בעלי מניות החברה באסיפה כללית שתתקיים כנראה בסוף נובמבר, כשלאחר מכן חברי הדירקטוריון יכריעו מי יהיה היו"ר החדש, במקומו של אייל דשא שפורש מהחברה ללא ניסיון להתמודד על המשך כהונתו, וזאת בצל איתותים מקרב בעלי מניות שהביעו חוסר שביעות רצון מתוצאות החברה ושרוצים בשינוי בראשה.

בין המועמדים לתפקידי הדירקטורים בישראכרט ישנם אלה, שכמו יוסף, מייעדים עצמם לתפקיד יו"ר החברה. לצד יוסף יהיו במועמדים גם תמר יסעור, אמנון דיק, דני ימין, שי פלדמן, בני שיזף, אילן כהן וחנה פרי-זן (שלא תוכל להתמודד על תפקיד היו"ר).

אחד הקרבות המעניינים על כס היו"ר צפוי להיות בין שניים מבכירי המערכת הפיננסית בישראל - ארז יוסף ותמר יסעור. יוסף לשעבר המשנה לבנק הפועלים יידרש לצורך מינויו לקיצור תקופת הצינון בחוזהו עם הבנק, מי שיידרש לחתום על כך (וכרגע ככל הנראה מערים קשיים) הוא מנכ"ל הבנק הנוכחי דב קוטלר שמולו התמודד יוסף על תפקיד מנכ"ל הבנק. מהצד השני, תמר יסעור שכיהנה בתפקידים בכירים מאוד בבנק לאומי היא זו שהחליפה את אותו קוטלר כיו"ר קרן אינטו.