הכונסים והנאמן: המכרז על השליטה בדסק"ש יימשך עם שתי הצעות מחייבת, אך הצעת אלשטיין אינה שוות ערך לזו של מגה אור

בתגובה להצעה שהגיש אתמול אלשטיין קובעים  הכונסים והנאמן, כי היא "אינה מקנה 'ביטוח' אלא כדי גובה הערבות הבנקאית שנמסרה איתה" • עד לסיום המכרז ביום ד' הבא יוכלו שני הצדדים להמשיך ולשפר את הצעותיהם

אדוארדו אלשטיין   / צילום: כפיר זיו
אדוארדו אלשטיין / צילום: כפיר זיו

המכרז למכירת מניות השליטה (כ-70%) בחברת ההחזקות דיסקונט השקעות  (דסק"ש) יימשך עד לתאריך 4 בנובמבר עם שתי הצעות מחייבות, המגובות בערבות בנקאית. כך עולה מתגובה שהעבירו אמש לביהמ"ש הכונסים למניות השליטה, עוה"ד רענן קליר ואלון בנימיני, ונאמן אי.די.בי, עוה"ד אופיר נאור, שטוענים כי ההצעה של בעל השליטה הקודם, אדוארדו אלשטיין, אינה שוות ערך לזו של מגה אור ואינה מקנה "ביטוח".

אתמול אחר הצהריים התקבלה אצל כונסי הנכסים והנאמן הצעה מאת אדוארדו אלשטיין וחברת יד לויים שבבעלותו המלאה, לרכישת מניות השליטה בדסק"ש בתמורה ל-950 מיליון שקל. להצעה צורפה ערבות בנקאית על סך של 95 מיליון שקל החתומה על-ידי בנק לאומי.

לאחר הגשת ההצעה מסר דוברו של אלשטיין כי בכך משווה אלשטיין את ההצעה של חברת מגה אור שבשליטת צחי נחמיאס ומאותת לשוק ולשאר המתמודדים שאין בכוונתו לוותר על דסק"ש גם במחיר גבוה משמעותית ממחיר השוק של המניות. אולם לדעת הכונסים הצעה זו אינה שוות ערך להצעתה של חברת מגה אור.

בהודעת עדכון שהועברה אמש לביהמ"ש כותבים הכונסים והנאמן, כי הם מברכים על קבלת הצעתו של אלשטיין. עם זאת, הם גם קובעים כי יש חשיבות להותיר את הצעת מגה אור בתוקף ולמנוע את פקיעתה, לאור יתרונות נוספים שהיא מקנה למחזיקי איגרות החוב של אי.די.בי, ולנוכח ויתורים שהעניקה מגה אור בתגובה להצעת אלשטיין.

ראשית, כותבים הכונסים והנאמן, מגה אור היא חברה ציבורית בעלת חוסן כלכלי מוכח והון עצמי של 1.8 מיליארד שקל. מאידך, יכולתו הכלכלית האישית של אלשטיין לעמוד מאחורי הצעתו אינה מוכרת לכונסי הנכסים ואילו חברת יד לויים אך הוקמה השבוע ולכן, ניתן להניח שהיא חסרת פעילות.

"יוצא שהצעת אלשטיין אינה מקנה 'ביטוח' כלשון בית המשפט הנכבד בהחלטה, אלא כדי גובה הערבות הבנקאית שנמסרה יחד איתה, בסך של 95 מיליון שקל. מדובר אומנם בסך מהותי, אך הוא מהווה רק 10% מסך ההצעה וכפי שכבר הובהר מניות דסק"ש נתונות לתנודתיות רבה", כותבים הכונסים והנאמן.

עוד מציינים הכונסים והנאמן, כי אלשטיין בחר שלא לכלול בהצעתו סעיף המתיר להם לחלט את הערבות הבנקאית שהעמיד לטובתם, במקרה שלא יעמוד בהתחייבותו להשלמת העסקה. לשם השוואה, מגה אור כן העניקה התחייבות זו במסגרת הצעתה, ואף התחייבה להגדיל את הערבות לטובת הכונסים ל-142.5 מיליון שקל ב-4 בנובמבר, בשעה שאלשטיין כלל לא הציע זאת.

עוד מדגישים בעלי התפקיד בתגובתם לביהמ"ש, כי יש חשיבות לשמור בתוקף גם את הצעתה של מגה אור לנאמן, לרכישת עוד כ-12% ממניות דסק"ש המשועבדות לטובתה של אי.די.בי, בתמורה ל-164.5 מיליון שקל. לדבריהם, אלשטיין טרם מסר הצעה בנוגע למניות אלו, וזאת למרות פניית הנאמן אליו כבר ביום א' השבוע.

מעבר לכך, העניקה מגה אור אופציה בעלת ערך לכונסי הנכסים, להותיר בידי הנושים כמחצית מן המניות המוצעות לרכישה חלף תמורת המזומן. לאחר הגשת הצעתו של אלשטיין, פנו הכונסים והנאמן למגה אור בבקשה להכניס שינויים מיטיבים בהצעתה.

לדבריהם, לאחר דין ודברים הסכימה מגה אור לוותר על התנאי הראשון שהציבה, הכולל איסור על הכונסים להביא לאישור ביהמ"ש הצעה מתחרה, אלא אם תכלול שיפור של 40 מיליון שקל. בנוסף הסכימה מגה אור להפחית את הפיצוי שדרשה במקרה של בחירת הצעה אחרת מ-15 מיליון שקל ל-10 מיליון שקל, וכן לקבוע כי פיצוי זה לא ישולם כלל אם תיבחר הצעת אלשטיין.

לסיכום קובעים הכונסים והנאמן, כי האישור שניתן במסגרת ביהמ"ש נותר בתוקף, וכי הצעת מגה אור היא בעלת תוקף מחייב. עם זאת, עד לסיום המכרז ביום ד' הבא יוכלו שני הצדדים להמשיך ולשפר את הצעותיהם.

דסק"ש נסחרה היום בבורסה לפי שווי של 1.14 מיליארד שקל, וזאת בהשוואה לשווי של 1.357 מיליארד שקל שמעניקות להם הצעותיהם של מגה אור ואלשטיין. אתמול הגיבה מניית דסק"ש בירידה של יותר מ-4% להצעת הנגד של אלשטיין, ואילו היום נסחרת המניה בתנודתיות גבוהה.