אלטשולר שחם גמל שבה למו"מ לרכישת בית ההשקעות הלמן אלדובי

לא ידוע אם עצם חזרתה של אלטשולר שחם גמל ופנסיה למו"מ מעיד על שינוי בתנאי העסקה הנרקמת • בבית ההשקעות הלמן אלדובי מבהירים גם היום כי "בשלב זה, אין כל וודאות כי איזו מההצעות תתגבשנה לכדי עסקה מחייבת"

אורי אלדובי / צילום: יעל צור. באדיבות ועידת אנרגיה ועסקים
אורי אלדובי / צילום: יעל צור. באדיבות ועידת אנרגיה ועסקים

לאחר שהודיעה לפני מספר שבועות כי היא מקפיאה את מאמציה לקדם את הצעתה לרכישת מלוא מניות בית ההשקעות הלמן אלדובי, אלטשולר שחם גמל ופנסיה שבה לקיים מו"מ פעיל בנושא. את המו"מ מקדמת אלטשולר שחם גמל ופנסיה, שבניהולו של יאיר לוינשטיין, מול ועדה שמינה דירקטוריון הלמן אלדובי, לבחינת שתי הצעות הרכש - זו של אלטשולר שחם גמל ופנסיה וזו של הגוף הזר הבריטי, קרן Pollen street capital.

הלמן אלדובי הודיעה היום כי "בהתאם למידע שקיבלה החברה מהועדה הבלתי תלויה שהקים הדירקטוריון לטובת בחינת הצעות הרכישה, אלטשולר שלם גמל ופנסיה שבה לנהל משא ומתן מול הועדה". לצד זאת נמסר מהלמן אלדובי כי "במקביל נמשכים המגעים של הוועדה עם הגוף הפיננסי הזר" וש"מאחר והוועדה ממשיכה במשא ומתן עם שני המציעים, לא ניתן בשלב זה לפרסם פרטים מסוימים אודות שתי ההצעות, על מנת לאפשר לתהליך שמנהלת הועדה להתבצע באופן יעיל".

הצעת הרכש המקורית של אלטשולר שחם גמל ופנסיה פורסמה במפתיע ב-22 ביולי, ואז התברר שיש כמה בעלי מניות מיעוט בהלמן אלדובי שששים לקיים את העסקה. ואולם, דירקטוריון הלמן אלדובי גילה כי על הפרק ישנה הצעה נוספת לרכישה, מגוף הזר. כיום נסחרת הלמן אלדובי לפי שווי של יותר מ-192 מיליון שקל, כשהמניה עולה היום בכ-5% בעקבות הדיווח כאמור, שמפיח תקוות במשקיעים בדבר השלמת עסקה, אולי לפי שווי חברה גבוה משהוצע בתחילה.

ההודעה על הקפאת המו"מ צד אלטשולר שחם גמל ופנסיה נעשתה בשליש הראשון של ספטמבר, כשאז הבהירה החברה כי לא תעלה את הצעתה להלמן אלדובי ליותר משווי חברה של 230 מיליון שקל. או אז הודיעה אלטשולר שחם גמל ופנסיה כי אם זה יהיה רלוונטי היא תשובה למו"מ פעיל בנושא כבר ב-7 באוקטובר, דבר שככל הנראה התעכב, אך קורה עתה כאמור. על פי הפירוט האחרון בנושא מצד הלמן אלדובי הקרן הזרה מציעה לרכוש 51% עד 100% ממניות בית ההשקעות לפי שווי חברה של 230 מיליון שקל עד 304 מיליון שקל, בתלות בתוצאות בית ההשקעות.

לא ידוע אם עצם חזרתה של אלטשולר שחם גמל ופנסיה למו"מ מעיד על שינוי בתנאי העסקה הנרקמת, כשבבית ההשקעות הלמן אלדובי מבהירים גם היום כי "בשלב זה, אין כל וודאות כי איזו מההצעות תתגבשנה לכדי עסקה מחייבת. הוועדה איננה יכולה לצפות על איזו מההצעות תמליץ בפני דירקטוריון החברה, אם בכלל".

נזכיר כי בשלהי 2019 הציעה הפניקס לרכוש את פעילות הליבה של הלמן אלדובי ואז המגעים לא הבשילו לכדי עסקה, כשכבר אז נודע על הצעה מתחרה מצד אותו גוף בריטי. אז כמו היום מלווה המהלך לקידום אפשרי של מכירת הלמן אלדובי במאבק בין בעלי מניות בבית ההשקעות, שבראשו עומד היו"ר ואחד מבעלי השליטה ומהמייסדים שלו, אורי אלדובי, והמנכ"ל רמי דרור