דיווח: אפל מתקדמת בפיתוח מנוע חיפוש עצמאי

אפל עלולה להזדקק למנוע חיפוש עצמאי כתחליף לגוגל, אם רשויות ההגבלים העסקיים יחיבו את השתיים לפרק את ההסכם ביניהן כחלק מהתביעה שהוגשה בשבוע שעבר

מנכ"ל אפל טים קוק בהשקת האייפון החדש / צילום: רויטרס
מנכ"ל אפל טים קוק בהשקת האייפון החדש / צילום: רויטרס

אפל מתקדמת במאמצים לפתח מנוע חיפוש משלה, כך לפי דיווח היום (ד') בפיננשל טיימס הבריטי.

ההתקדמות של אפל מגיעה על רקע תביעת ההגבלים העסקיים שהגיש משרד המשפטים האמריקאי בשבוע שעבר נגד גוגל, באשמה שהחברה מנצלת את כוחה כדי למנוע תחרות בשוק מנועי החיפוש. במרכז התביעה עומדות עסקאות בהן גוגל משלמת 8-12 מיליארד דולר לשנה לאפל כדי להבטיח שמנוע החיפוש שלה יהיה ברירת המחדל בדפדפנים במכשירי אייפון.

אפל עשויה להזדקק למנוע חיפוש עצמאי כתחליף לגוגל אם תביעת ההגבלים העסקיים תחייב את פירוק השותפות בין השתיים, ולפי הדיווח הנוכחי היא מכינה את עצמה לתסריט כזה כבר זמן מה.

הדיווח בפייננשל טיימס מתבסס בין השאר על שינוי שנכנס בגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה לאייפונים iOS 14. בגרסה החדשה נכלל חלון חיפוש חדש שמופיע כאשר מדפדפים ימינה ממסך הבית. בחלון חיפוש זה אפל מפנה אוטומטית למנוע עצמאי משלה, במקום להראות את תוצאות החיפוש של גוגל. אפל גם מציגה שם אופציות השלמה אוטומטיות, המראות שהיא לומדת את החיפושים של משתמשים.

בשנים האחרונות גייסה אפל מספר מומחי חיפושים ובראשם מנהל החיפוש של גוגל לשעבר ולאחרונה פרסמה החברה מודעות דרושים למהנדסי חיפושים. בנוסף מומחי חיפושים הצביעו על עלייה בפעילות של "אפל-בוט", הכלי האוטומטי של אפל שסורק את רשת האינטרנט ובונה את מאגר המידע עבור מנוע החיפוש.

אפל שומרת כהרגלה על חשאיות בנוגע לפיתוחים פנימיים וסירבה להגיב לדיווח הנוכחי. בכל מקרה בניית אלטרנטיבה מלאה למנוע החיפוש של גוגל יכולה לקחת שנים גם לחברת ענק כמו אפל, והדיווח בפייננשל טיימס אינו ראיות חדשות שאפל החליטה לפרק את השותפות עם גוגל בשלב הזה.