פשרת דוד אמסלם אושרה: כל הקנסות על הפרת תקנות קורונה יהיו בגובה 10,000 שקל

שר המשפטים אבי ניסנקורן קיבל את הפשרה שגיבש השר דוד אמסלם לאחר ששוחח עם חברי הכנסת החרדים • ועדת השרים לחקיקה אישרה את הנוסח החדש שיובא בהמשך השבוע לאישור הכנסת

דוד אמסלם / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
דוד אמסלם / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בעקבות לחץ החרדים, ועדת שרים לחקיקה תיקנה הערב (ג') את נוסח חוק הקנסות ואישרה את פשרת השר דודי אמסלם לקביעת כל הקנסות על 10,000 שקל ולא יותר כפי שהיה בנוסח הראשוני. שר המשפטים אבי ניסנקורן קיבל את הפשרה שגיבש אמסלם לאחר ששוחח עם חברי הכנסת החרדים והוועדה כאמור אישרה את הנוסח החדש שיובא בהמשך השבוע לאישור הכנסת.

במהלך הדיון הביע השר יעקב אביטן מש"ס התנגדות להעלאת הקנסות למוסדות חינוך מ-5,000 ל-10 אלף שקל בטענה שמדובר בעלות גבוהה מדי למוסדות העלויות יושתו על ההורים. גם השר זאב אלקין התנגד בהצבעה מהטעם ההפוך - דווקא משום שהורידו את גובה הקנס מ-20 אלף שקל שקבע קבינט הקורונה על קיום אירועים מלכתחילה.

השר אלקין הציע להשאיר את גובה הקנס על 20 אלף שקל לפחות לאירועים שחורגים יותר מפי 4 מהמספר המותר. אולם כשלא קיבלו את הצעתו הצביע נגד בטענה ש"אירועים היום גורמים לבעיה בתחלואה ומי שמוריד את הקנסות מקרב את הסגר הבא". כזכור השר אריה דרעי הביע אתמול (ב') התנגדות להעלאת הקנסות וכך גם ראשי יהדות התורה שהודיעו שיתנגדו בכנסת לכל חוק שיובא בנושא.

במקביל לישיבת ועדת שרים לחקיקה מקיים נתניהו בשעה זו דיון מצומצם עם מומחים ושרים על מגיפת הקורונה. מדובר בדיון אסטרטגי ארוך טווח שבו עלה כי בכל העולם עובדים לפי אפקט האקורדיון ועוברים מסגר לפתיחה כדי לשלוט ברמת התחלואה. עוד דנים הנוכחים בחשיבות השגת חיסונים כדי לחזור לשגרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כ"ץ, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, ר' המל"ל מאיר בן שבת, מנהל "מגן ישראל" נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, מ"מ ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון, פרופ' רן בליצר, ד"ר לימור סממיאן, פרופ' רוני גמזו, פרופ' יניר בר-ים, פרופ' אריאל מוניץ, פרופ' חגי לוין, פרופ' ערן סגל, פרופ' אילן ריס, פרופ' דוד צנגן, פרופ' רונית קלדרון, פרופ' דב שוורץ, קובי הבר ומשה בר סימן טוב.