חסינות לקורונה וביצועים חזקים ערב ההנפקה: הרווח הרבעוני של פולירם יותר מהוכפל

החברה, אשר פועלת בתעשיית הפלסטיק ונמצאת בשליטת קרן פימי, מבקשת להנפיק לפי שווי של יותר ממיליארד שקל • בהנפקה תשולב הצעת מכר

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום, גלובס
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום, גלובס

לקראת הנפקתה המתוכננת של חברת התעשייה פולירם, מצביעים דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה על כיוון חיובי של הפעילות בתקופה זו, עם שיפור מתון של 6% בהכנסות, שהגיעו ל-166 מיליון שקל, וקפיצה של כ-115% ברווח הנקי שלה, שהצטבר ל-19 מיליון שקל, תוך שיפור הרווח הגולמי והרווח תפעולי.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה נותרו הכנסותיה של פולירם ללא שינוי, ברמה שהתקרבה ל-480 מיליון שקל, אולם היא הצליחה לשפר את הרווח הגולמי והתפעולי, ונוסף על כך נהנתה מצמצום חד בהוצאות המימון שלה (כמו ברבעון), כך שהרווח הנקי שהציגה בין ינואר לספטמבר קפץ ביותר מ-60%, ל-47 מיליון שקל.

פולירם עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק תרכובים תרמופלסטיים הנדסיים ליצרנים בתעשיית הפלסטיק, מקשרים, משפרי אימפקט ודבקים (בונדירם). החברה מהווה חלק משרשרת הייצור של תעשיית הפלסטיק העולמית, ודוחותיה הכספיים מתפרסמים תחת הדוחות של החברה הציבורית רם און השקעות, המחזיקה ב-35% ממניותיה. ביתרת מניות פולירם (65%) מחזיקה קרן פימי בראשות ישי דוידי, והן מקדמות את הנפקת מניותיה הראשונית (IPO), שצפויה לכלול הצעת מכר.

לקראת המהלך, בסוף חודש ספטמבר הגישה פולירם טיוטה ראשונה של תשקיף להשלמה, כשעל פי ההערכות, שווי החברה בהנפקה יעלה על 1 מיליארד שקל - כפול מהשווי שלפיו רכשה פימי את השליטה בפולירם מידי רם און לפני כחמש שנים. רם און מעדכנת כעת בדוחות, כי בכוונתה להשתתף בהצעת המכר ולמכור עד 37% ממניותיה בפולירם - המהוות כ-13% מסך מניות החברה.

פולירם מחלקת את פעילותה לשלושה מגזרים - ייצור ושיווק תרכובים תרמופלסטיים הנדסיים (תערובת של חומרי גלם פלסטיים), ייצור ושיווק מקשרים ודבקים (בונדירם) המחברים בין חומרים, וייצור ושיווק תרכובים תרמופלסטיים המכילים סיבי זכוכית ואשר מיועדים בעיקרם להחליף שימוש במתכת בתעשיית הרכב (פוליטרון).

בפילוח תוצאותיה המגזריות ניכרת חולשה במגזר הפוליטרון, שההכנסות והרווחים בו נשחקו גם בסיכום רבעוני וגם מתחילת השנה, בעוד מגזרי התרכובים התרמופלסטיים והבונדירם מציגים שיפור בהכנסות וברווחים בשתי התקופות.

עיקר מכירותיה של פולירם נעשות בחו"ל, אולם שיפור ניכר נרשם בהכנסותיה בישראל, שטיפסו ב-10% ברבעון השלישי ל-51 מיליון שקל, ועלו ב-6% בין ינואר לספטמבר, ל-156 מיליון שקל.

שיפור חד של כ-20% נרשם בהכנסות הרבעון השלישי של החברה מהמכירות בצפון אמריקה, שהגיעו ל-43 מיליון שקל, מה שסייע לה לשמור על יציבות במכירות שוק זה מתחילת השנה, ברמה של 105 מיליון שקל.

זאת בעוד הכנסותיה באירופה נשחקו קלות בסיכום רבעוני, ל-46 מיליון שקל, וירדו ב-7% מתחילת השנה ל-144 מיליון שקל.

פולירם לא מפרטת לגבי המגמות בפעילותה, ולגבי השפעות התפשטות וירוס הקורונה מציינת, כי נכון לסוף הרבעון השלישי (סוף ספטמבר) "אין השפעה מהותית על פעילותה ותוצאותיה".

חברת רם און נהנתה בסיכום רבעוני ומתחילת השנה מהכנסות מימון של כ-35-40 מיליון שקל שנבעו לה מהקטנת התחייבות פיננסית בקשר לנתח ממניותיה בפולירם. עוד נהנתה רם און מהגדלת רווחיה בפולירם, ובסיכום רבעוני הרווח הנקי שלה הגיע ל-32 מיליון שקל, ומתחילת השנה הצטבר ל-46 מיליון שקל, לעומת הפסדים שהציגה בתקופות המקבילות ב-2019.

מניית רם און, שהגיבה בחיוב לדוחות, הכפילה את ערכה מתחילת השנה, לאחר שבספטמבר קפצה ביותר מ-50% ביום מסחר בודד, בעקבות הפרסום על אודות הנפקתה האפשרית של פולירם, כך שהיא משקפת לרם און שווי נוכחי של כ-230 מיליון שקל. בעל המניות הגדול בחברה, המתנהלת ללא גרעין שליטה, הוא מושב רם און, שבעמק יזרעאל, ולצדו כמה גופים מוסדיים.

הנפקתה האפשרית של פולירם, שעלתה לכותרות לראשונה לפני כמעט חודשיים, תצטרף - אם תצא לפועל כמתוכנן - לגל הנפקות האקוויטי הראשוני המתעצם בבורסה בתל אביב בחודשים האחרונים, ואשר במסגרתו כבר החלו להיסחר 14 מניות של חברות חדשות מתחילת השנה, מרביתן מחודש יוני.

פולירם מגיעה מעולם התעשייה המסורתי, אולם עיקר החברות המונפקות מגיעות בדרך כלל מתחומי הטכנולוגיה על שלל ענפיה, ונהנות משגשוג רוחבי בפעילותן, שנתמך במשבר הקורונה הגלובלי, וביצועי מניותיהן בבורסות בעולם ובארץ מספקים רוח גבית לשלל החברות המבקשות להצטרף גם הן לזירת המסחר המקומית.