בורסות עולם | סיקור שוטף

המשקיעים יוצאים מהטכנולוגיה: הדאו עלה ונאסד"ק ירד

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.9%, נאסד"ק איבד 1.4% ומדד S&P 500 נסוג ב-0.1% • הזהב עלה לאחר הירידה החדה ביותר זה שבע שנים והנפט התחזק יום שני ברציפות • ביונד מיט צנחה 17% לאחר הדוחות • באירופה: מדד דאקס עלה ב-0.5%, פוטסי 100 הוסיף 1.7% וקאק 40 התקדם ב-1.5%

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת: מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.9%, נאסד"ק איבד 1.4% ומדד S&P 500, שנסחר בתנודתיות במהלך היום סיים אותו בירידה קלה של 0.1%.

מדד דאו ג'ונס המשיך את המומנטום מאתמול והוסיף לעלות, כשברקע המשקיעים מסיטים השקעות מחברות שהרוויחו ממגמות הקשורות במגפת הקורונה לעבר כאלה שעשויות להרוויח מחזרה לשגרה.

אמזון איבדה 3.4% לאחר שאתמול ירדה ב-5%, זום נפלה ב-9% בהמשך לצניחה של 17% אתמול, אלפאבית, החברה האם של גוגל נסוגה 1.2% ומיקרוסופט איבדה 3.3%.

בין החברות שממוצבות להרוויח מחזרה לשגרה, בואינג קפצה ב-5.2%, שברון עלתה ב-4.6% ואקסון מוביל הוסיפה ב-2.2%.

מבין הישראליות, סייברארק איבדה כ-9.3% בהמשך לדוחות ולאחר תחזיות פושרות לרבעון הנוכחי והכרזה על שינוי המודל העסקי. פייבר נפלה 11.3% וויקס איבדה 3.9%.

22:25

נפט מסוג ברנט ננעל במחיר של 43.6 דולר לחבית, עלייה של 2.8% או 1.21 דולרים.

21:50

הנפט עולה יום שני ברציפות על רקע האפשרות של חיסון לקורונה. נפט מסוג WTI למסירה בדצמבר ננעל בעלייה של 2.7% במחיר 41.36 דולר לחבית.

20:50

הזהב מתחזק: חוזה למסירה בדצמבר עלה ב-1.2%, 22 דולר, למחיר של 1,876.4 דולר לאונקיה.

20:25

אפל  מכריזה על מחשבי מק חדשים עם שבבים מתוצרת עצמית. סדרת השבבים נקראת אפל סיליקון והגרסה למק נקראת M1. לדברי אפל זהו השבב היעיל ביותר בשוק מבחינת יחס ביצועים לוואט. בשבב בטכנולוגיית 5 ננומטר, שאיתה נאבקה הספקית הקודמת של אפל - ענקית השבבים אינטל, מוטמע גם מעבד גרפי בתכנון אפל. המניה נסחרת ביציבות.

19:50

המסחר בניו יורק מתנהל במגמה מעורבת ובתנדותיות. בשעה זו עולה מדד דאו ג'ונס ב-0.8%, נאסד"ק נחלש ב-0.7% ומדד S&P 500 נסחר סביב רמת הפתיחה.

חברת אבטחת הסייבר הישראלית סייברארק  מאבדת 9%. החברה פרסמה את דוחות הרבעון השלישי של 2020, בו הציגה הכנסות נמוכות יחסית לתחזיות האנליסטים אך עקפה את תחזית הרווח. במקביל פרסמה החברה תחזית פושרת לרבעון הרביעי, והודיעה גם על שינוי משמעותי במודל העסקי שלה.

19:00

בורסות אירופה ננעלו בעליות: בפרנקפורט מדד דאקס עלה ב-0.5%, בלונדון פוטסי 100 הוסיף 1.7% ובפריז קאק 40 התקדם ב-1.5%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי הוסיף 0.1%. בהתאם למגמה העולמית, מניות הטכנולוגיה ירדו ב-1.9%. מניות הבנקים גאו ב-4.4%.

לפי סוכנות רויטרס, הזינוק במניות מגזרי התיירות והפנאי והבנקים באירופה בעקבות החדשות מפייזר על ההתקדמות בחיסון לקורונה, גרם להפסד של חצי מיליארד דולר לשורטיסטים שהימרו נגד המגזרים.

מניית אדידס איבדה 5.8% לאחר דוחות הרבעון השלישי. המכירות ירדו ב-3% והסתכמו בכ-6 מיליארד אירו והרווח התפעולי צנח ב-12% ל-794 מיליון אירו. תחזיות האנליסטים עמדו על 5.9 מיליארד אירו ו-723 מיליון אירו, בהתאמה. יצרנית ביגוד הספורט הגרמנית אמרה כי ההתפשטות המחודשת של הקורונה מביאה לסגירת חנויות וירידת בתנועת קונים, אך היא צופה גידול במכירות בסין ברבעון הרביעי.

18:00

מדד נאסד"ק מאבד 2% על רקע הרוטציה בין המגזרים השונים. הדאו מתחזק ב-0.2% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.8%.

זום צונחת יותר מ-7% ומיקרוסופט מאבדת 3%. 

הנפט מטפס וחוזה מסוג WTI עולה ב-1.2% למחיר 40.8 דולר לחליבת. חוזה מסוג ברנט עולה ב-1% ל-43.8 דולר לחבית.

הזהב מתחזק ב-1.3% למחיר 1,879.3 דולר לאונקיה, לאחר שאתמול נרשמה הירידה החדה ביותר מזה שבע שנים.

התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים יורדת מעט לאחר הראלי אתמול ועומדת על 0.95%. הדולר נסחר ביציבות מול סל המטבעות ונחלש מול הין היפני ב-0.2% לשער של 105.19 ין לדולר. הליש"ט מטפסת ב-0.6% לשער של 1.32 דולר לליש"ט והאירו מתחזק ב-0.1% לשער של 1.18 דולר לאירו.  

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת: הדאו עולה ב-0.4%, נאסד"ק יורד ב-0.7% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.2%.

התקווה שהעניקו החדשות על התוצאות המעודדות בניסויי בחיסון לקורונה של פייזר  וביונטק הגרמנית מביאה את המשקיעים להמשיך להסיט השקעות ממניות הטכנולוגיה, שהרוויחו מהמגמות של משבר הקורונה ובהן עבודה מרחוק.

אמזון  יורדת ב-2.5%, פייסבוק  ביותר מ-3%, אלפאבית , החברה האם של גוגל, נחלשת ביותר מ-1%, זום  מאבדת 2.8%, איביי  יורדת ב-2.5% ומיקרוסופט  מאבדת 1%. נטפליקס  ואפל  רושמות עליות קלות של כ-0.5%.

במקביל נרשמות עליות במניות שעשויות להרוויח מחזרה לשגרה, ובהן בואינג , שברון  וקטרפילר .

מניות חברות הקרוזים נורוויג'ן, רויאל קריביאן וקרניבל רושמות ירידות של 4.5%-7%.

לקראת דוחות חברת נייס  שיפורסמו ביום חמישי, דוד לוינסון, אנליסט בכיר ביחידת המחקר של בנק הפועלים, מעריך שהחברה תעמוד ביעד העליון של תחזיותיה ותעקוף את קונצנזוס האנליסטים. להערכתו, שירותי הענן צפויים להמשיך ולצמוח בשיעורים דו-ספרתיים גבוהים בשנים הקרובות, ולהעלות את שולי הרווח הגולמי והתפעולי. עם זאת, לוינסון סבור כי ברמות השערים הנוכחיות אין הצדקה להחזיק את המניה בתיקים מעבר למשקלה במדד, למרות הביצועים העסקיים המעולים שלה. לפיכך, המלצת הבנק למניית נייס נותרת "תשואת שוק", במחיר היעד של 170 דולר.

16:25

שיעור האבטלה בבריטניה מוסיף לעלות ועמד על 4.8% בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר, עלייה מ-4.5% בשלושת החודשים שהסתיימו באוגוסט, והנתון הגבוה ביותר מאז נובמבר 2016.

15:40

החוזים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים במגמה מעורבת. החוזים על הדאו רושמים עלייה של 0.5%, החוזים על הנאסד"ק יורדים ב-1.7% והחוזים על מדד S&P 500 נחלשים ב-0.3%.

ביונד מיט  פספסה את התחזיות והמניה צוללת בטרום מסחר ב-23%. יצרנית תחליפי הבשר פרסמה דוחות מאכזבים לרבעון השלישי. ההכנסות אמנם עלו ב-2.7% והסתכמו ב-94.4 מיליון דולר, אך היו נמוכות בהרבה מתחזיות האנליסטים, שעמדו על 132.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה החברה הציגה הפסד נקי של 31 סנט למניה, לעומת 7 סנטים ברבעון המקביל אשתקד.

סייברארק עקפה את תחזיות הרווח אך הציגה תחזיות פושרות לרבעון הרביעי, והמניה מאבדת 7% בטרום.

מיקרוסופט  חשפה שני דגמים חדשים של קונסולת המשחקים אקסבוקס, שוק שרשם גידול עקב הסגרים ברחבי העולם.

15:20

חברת הטכנולוגיה רדקום פרסמה דוחות בהם עקפה את תחזית האנליסטים בהכנסות וברווח, ואף רשמה רווח נקי Non-GAAP בעוד שבשוק ציפו ממנה להפסד. החברה גם אשררה את התחזית השנתית להכנסות של 35-38 מיליון דולר.

החברה הביטחונית ראדא העלתה שוב את התחזית השנתית שלה והיא צופה הכנסות של מעל 75 מיליון דולר ב-2020, לעומת תחזית קודמת למעל 70 מיליון דולר. ברבעון השלישי הכנסות החברה הגיעו לשיא של 20.4 מיליון דולר והיא רשמה רווח נקי של 2.1 מיליון דולר.

14:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בטריטוריה הירוקה. הקאק קופץ ב-1%, לאחר זינוק של 7.5% אתמול, הפוטסי ב-1.25% והדאקס ללא שינוי מהותי..

הנציבות האירופית הודיעה כי אמזון הפרה את כללי ההגבלים העסקיים האירופיים בכך שעשתה שימוש בנתונים של מוכרים עצמאיים לטובתה. הנציבות פתחה בחקירה שנייה בעניין.

12:30

מגמה מעורבת באירופה, מדד הדאקס יורד קלות בעוד מדדי הקאק והפוטסי 100 מטפסים ביותר מ-1%.  גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת, כשהחוזים על הנאסד"ק 100 יורדים בכ-1% בעוד החוזים על הדאו ג'ונס עולים בכ-0.6%. 

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין בסקירתו השבועית בעקבות תוצאות הבחירות בארה"ב כי "הדעות הכלכליות המוצהרות של ג'ו ביידן כבר ידועות; תוכנית פיסקאלית מרחיבה לטיפול בנזקי המגיפה, מדיניות הדוקה יותר של מניעת התפשטות הנגיף (כגון בדיקות חובה לפני טיסות), השקעה באנרגיה ירוקה, הקלה במדיניות ההגירה והמשך קו נוקשה מול סין (אך ללא שימוש במכסים ככלי במשא ומתן). אך העלאת שכר המינימום, מס החברות ותקרת המס למשתכרים גבוהים לא יתממשו אם הרפובליקאים אכן ישמרו על הרוב בסנאט".

"השאלות שנותרו פתוחות כרגע הם המועמדים שלו לתפקיד שר/ת החוץ והאוצר ; האם יחזרו לתפקיד בכירים שכיהנו בזמן ממשל אובמה, והאם ישלב בממשל חלק מהמתמודדים מולו (סאנדרס ו-וורן). בנוסף, האם נוכח גילו (78) סגנית הנשיא תהיה יותר מעורבת בקבלת ההחלטות (כמו סגן הנשיא צ'ייני תחת ג'ורג בוש), או יותר ממודרת (כמו שהיה מייק פנס תחת טראמפ)". 

10:30

מגמה מעורבת נרשמת בבורסות אירופה הבוקר. יציבות ניכרת במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב . 

08:25

מגמה מעורבת נרשמת היום בבורסות אסיה. מניות התעופה מזנקות בעקבות ההודעה של פייזר אתמול על יעילות גבוהה מאוד בחיסון שפיתחה לקורונה. ירידות קלות נרשמות במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

בוול סטריט ננעל אתמול יום המסחר במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס ננעל בעלייה של כ-3%, מדד S&P 500 עלה ב-1.17% ואילו הנאסד"ק רשם ירידה של 1.53% . שנפגעו בצורה החזקה ביותר מהמשבר אליו הוביל נגיף הקורונה טיפסו הערב, ביניהם מניות המלונאות, התעופה והקרוזים, שם הובילה את העליות מניית חברת השיט קרניבל שקפצה ב-39.3%. מניית דיסני טיפסה ב-11.8% בתקווה שתוכל לפתוח את הפארקים שלה בקרוב. 

כלכלני דויטשה בנק מציינים, בסקירה שפרסמו, כי "החדשות האחרונות בנוגע לחיסון אפשרי לקורונה אינן מסמנות את סוף מגפת הקורונה אלא אור בקצה המנהרה. גם אם יינתן אישור חירום בשבועות הקרובים המשמעות היא כי אוכלוסיות בסיכון עדיין לא יקבלו את החיסון לפני החודשים הראשונים של 2021 ומספר המנות הקיים עדיין נמוך. אישור גורף לחיסון כלל אוכלוסיית ארצות הברית עדיין אינו ידוע ודרוש על מנת לבצע חיסון מקיף של כלל האוכלוסייה עד המחצית השנייה של 2021".

"התלהבות השווקים עם זאת מובנת לחלוטין שיעור האפקטיביות של החיסון הוא דומה לחיסונים רבים של מחלות ילדים וגבוה בהרבה מרמת האפקטיביות של חיסון לשפעת. ככל שרמת האפקטיביות של החיסון גבוהה כך יש צורך בפחות אחוז מהאוכלוסייה שיתחסנו על מנת להגיע למצב של חסינות עדר. גירסאות עתידיות של החיסון יחד עם פיתוח תרופות יעילות יותר ופריסה של מערך בדיקות מהירות ויעילות יעזרו כולם בהתמודדות עם הנגיף בעתיד. בפעם הראשונה מאז פרוץ המגפה ישנה תקווה כי חזרה לנורמליות יכולה להתרחש בסוף שנת 2021".

בשורה התחתונה, הם מציינים, "השווקים בהחלט חוגגים את החדשות אך יש לחכות להתפתחויות עתידיות. כפי שראינו מגפת הקורונה כבר חשפה את אותם הבעיות הכלכליות המבניות שכבר קיימות לאורך שנים. חדשות על החיסון לא ישנו את המגמה שסקטור הטכנולוגיה מנותק מן השווקים כבר משנת 2014".

כאמור, מניות של חברות התעופה עולות בחדות. מניית קוואנטס מזנקת בכ-9% באוסטרליה ומניית קתאי פסיפיק קופצת בכ-11% בהונג קונג.

בזירת המסחר בסחורות, הזהב מתאושש מנפילה חדה אתמול ורושם היום עלייה של 1.2% לרמה של 1,878 דולר לאונקיה. הנפט (חוזה ברנט) יורד ב-1% לכ-42 דולר לחבית לאחר עלייה חדה אתמול.