למרות ירידת הערך: סטרטסיס עקפה את התחזיות ברבעון השלישי

מגפת הקורונה הובילה לירידת ערך המוניטין של יצרנית מדפסות התלת-ממד סטרטסיס, מה שהשפיע על השורה התחתונה בדוחות שלה • אלא שבניכוי ירידת הערך, הדוחות שלה לרבעון השלישי של השנה מציגים הפסד נקי נמוך משציפו האנליסטים

יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס / צילום: באדיבות סטרטסיס
יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס / צילום: באדיבות סטרטסיס

יצרנית מדפסות התלת-ממד סטרטסיס  הכירה ברבעון השלישי בירידת ערך מוניטין גדולה בשל השפעת מגפת הקורונה על עסקיה, והדבר השפיע לרעה על השורה התחתונה שלה. עם זאת, בנטרול ירידת הערך, החברה רשמה הפסד נקי נמוך מזה שצפו האנליסטים, ועקפה גם את תחזית ההכנסות.

סטרטסיס רשמה ברבעון השלישי הכנסות של כ-128 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו להכנסות של 122 מיליון דולר. ההכנסות ברבעון מהוות ירידה של 18.8% בהשוואה לרבעון המקביל. ההכנסות ממכירת מוצרים (הרווחיות יותר לחברה) הסתכמו ב-83.5 מיליון דולר, וההכנסות משירותים הסתכמו ב-44.3 מיליון דולר.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, ההכנסות ירדו ב-20.5% לרמה של 378 מיליון דולר. מתוך זה, מכירות המוצרים הסתכמו ב-241 מיליון דולר והיתר היו הכנסות משירותים שסטרטסיס מספקת.

ירידת הערך במוניטין: 386 מיליון דולר

השורה התחתונה נפגעה כתוצאה מהכרה בירידת ערך מוניטין משמעותית. סטרטססיס הכירה בסכום של 386 מיליון דולר ירידת ערך מוניטין (שאינה במזומן), הקשורה לטכנולוגיות FDM ו-PolyJet, בעיקר כתוצאה מהשפעת מגפת הקורונה על עסקי החברה.

כתוצאה מכך, ההפסד הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) הגיע ל-405 מיליון דולר ברבעון, לעומת 5.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, ומתחילת השנה ההפסד הסתכם ב-454 מיליון דולר, לעומת 5.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה. סטרטסיס צמצמה את הוצאותיה התפעוליות; כפי שפורסם ב"גלובס", החברה פיטרה לפני מספר חודשים כ-10% מעובדיה.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים ובראשם ירידת הערך, ההפסד הנקי הרבעוני הסתכם ב-3 מיליון דולר שהם 5 סנטים למניה, לעומת רווח נקי של 6.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. תחזיות האנליסטים היו להפסד גבוה יותר של 7 סנטים למניה.

סטרטסיס ייצרה ברבעון 2.6 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסיומו היו לה בקופה כ-308 מיליון דולר.

מנכ"ל סטרטסיס הוא יואב זייף, שנכנס לתפקידו בתחילת השנה, זמן קצר לפני פרוץ משבר הקורונה. זייף אמר עם פרסום הדוחות: "שמחנו לראות שיפורים עקביים ברווחים וברווחיות שלנו ברבעון השלישי, המשקפים את תחילת ההתאוששות הפוטנציאלית ממגפת הקורונה.

"אנו ממוקדים מאוד בהובלת שוק ההדפסה התלת-ממדי בפולימרים על ידי אספקת טכנולוגיות הדור הבא החדשניות ביותר, כדי לתת מענה לגידול המהיר ולשינויים הרבים הנדרשים בייצור במפעלים, תוך מינוף תשתית המכירות החזקה והענפה ביותר בענף שלנו. אנו מאמינים שהחדשנות שלנו היום תניע יתרונות תחרותיים ביצור למפעלים של מחר, ויביאו לצמיחה וליצירת ערך עבור לקוחותינו ובעלי המניות".