נתניהו: חתמנו על הסכם עם פייזר ל-4 מיליון חיסונים

לדברי שר הבריאות יולי אדלשטיין, הצפי הוא שבראשית 2021 יגיעו כמויות משמעותיות של החיסונים לישראל • עוד ציין אדלשטיין כי הצוות הבכיר במשרד הבריאות ממשיך לנהל במקביל גם מו"מ עם חברות נוספות

בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ו') שמדינת ישראל רכשה 4 מיליון חיסונים, באמצעות 8 מיליון מנות חיסון מחברת פייזר. החיסונים אמורים להספיק לחסן 4 מיליון ישראלים. לדברי שר הבריאות יולי אדלשטיין, הצפי הוא שבראשית 2021 יגיעו כמויות משמעותיות של החיסונים לישראל.

נתניהו חלק שבחים למנכ"ל חברת פייזר, אלברט ברולה, וסיפר שהוא היה קשוב אליו ושוחח איתו מספר פעמים בימים האחרונים וגם בשעות לא שגרתיות, כולל באמצע הלילה: "השיחות הובילו להסרת המכשולים". בנוסף נתניהו הודה לצוותים הבכירים של משרד הבריאות ומשרד המשפטים על העבודה הנמרצת, לרבות אסנת לוקסמבורג ועו"ד רועי שיינדורף.

"עד קבלת החיסונים יעברו עוד חודשים ולכן כולם מצווים לשמור על ההנחיות והכללים. אנחנו מנהלים את זה נכון, מקבלים את ההחלטות באחריות וזהירות ולכן התחלואה שלנו היא כמעט הכי נמוכה באירופה", אמר נתניהו.

שר הבריאות אדלשטיין הוסיף: "מדובר בבשורה, אבל לא צפירת הרגעה". לדבריו, הגעת החיסונים תלויה באישורים של הרשויות בארה"ב: ״זו בשורה חשובה ביותר אבל אסור לנו להיכנס למצב של שאננות. יש להמשיך לשמור על מסיכות, מרחק, וכללים בריאותיים". עוד ציין אדלשטיין כי הצוות הבכיר במשרד הבריאות ממשיך לנהל במקביל גם מו"מ עם חברות נוספות. "לא שמנו את הביצים בסל אחד" הוא אמר.