סגן הרמטכ"ל הבא של צה"ל: האלוף הרצל הלוי

האלוף הלוי מכהן היום כמפקד פיקוד הדרום ובעברו פיקוד על סיירת מטכ"ל ועל חטיבת הצנחנים • שר הביטחון, בני גנץ: " כמי שמכיר אותו עשרות שנים, אני בטוח שהוא יהיה סגן רמטכ"ל מצוין, שיסייע לרמטכ"ל ולכלל מפקדי צה"ל, להוביל את הצבא מול האתגרים המשתנים"

הרצי הלוי / צילום: ראובן קסטרו
הרצי הלוי / צילום: ראובן קסטרו

האלוף הרתך "הרצי" הלוי ימונה לסגן הרמטכ"ל הבא של צה"ל, כך החליט היום שר הביטחון בני גנץ בהמלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי. משמעות ההחלטה היא כי להלוי יש כעת יתרון מהותי במרוץ לתפקיד הרמטכ"ל הבא, אחרי כוכבי.

האלוף הלוי מכהן היום כמפקד פיקוד הדרום ובעברו פיקוד על סיירת מטכ"ל ועל חטיבת הצנחנים. בתפקידו הקודם היה הלוי ראש אגף המודיעין, בתקופה בה יוחסו תקיפות עלומות רבות במב"מ. האלוף הלוי יחליף בתפקידו את האלוף אייל זמיר.

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "הרצי הוא קצין עתיר ניסיון, שביצע תפקידי פיקוד ומטה מגוונים בהצטיינות, לאורך ולרוחב המערכת הצה"לית. כמי שמכיר אותו עשרות שנים, אני בטוח שהוא יהיה סגן רמטכ"ל מצוין, שיסייע לרמטכ"ל ולכלל מפקדי צה"ל, להוביל את הצבא מול האתגרים המשתנים, בכל הזירות המבצעיות ובתהליכי בניין הכוח הנדרשים".

גנץ, ביקש להודות לאלוף יואל סטריק, שהיה המועמד השני לתפקיד, ואמר: "יואל הוא קצין מוערך ועתיר זכויות, שביצע תפקידי פיקוד בשטח ובמטה, ומוביל בימים אלו שינויים משמעותיים בתפיסת ההפעלה של צבא היבשה, בכדי להכין אותו לשדה הקרב העתידי. אני בטוח שהוא ימשיך לתרום לצה"ל ולמדינת ישראל."