אובליגו גייסה 13.5 מיליון דולר כדי לפטור דיירים מפיקדונות שכירות

חברת הפינטק אובליגו פיתחה  פתרון אלטרנטיבי במקום החובה לספק פיקדון במזומן בחוזי שכירות בארה"ב • המנכ"ל והמייסד רועי דור: "ניהלנו שיחות עם כל הבנקים בארץ. מקווים שזה יביא לשינוי בעתיד"

עמרי דור ורועי דור, מייסדי אובליגו / צילום: אובליגו
עמרי דור ורועי דור, מייסדי אובליגו / צילום: אובליגו

חברת הפינטק אובליגו (Obligo), המפתחת תחליף לפיקדונות מזומן בחוזי שכירות בארה"ב, הודיעה היום (ד') על גיוס 13.5 מיליון דולר בהובלת קרן 10D. בסבב הגיוס השתתפו גם מספר משקיעי נדל"ן אסטרטגיים מארה"ב והצטרפו אליו המשקיעים הקיימים של אובליגו, 83North ואנטרי קפיטל. בנוסף, אובליגו גייסה 2 מיליון דולר נוספים כחוב דרך קרן האשראי ויולה קרדיט.

הגיוס הנוכחי מביא את סך כל הגיוסים תמורת מניות של אובליגו ל-16.5 מיליון דולר. בנוסף החברה גייסה 4 מיליון דולר נוספים כחוב עד היום. המנכ"ל והמייסד רועי דור אמר ל"גלובס" כי תהליך בניית הגיוס הנוכחי החל בסוף השנה שעברה והסתיים לפני חודשיים.

אובליגו מפתחת פתרון שנועד לפטור דיירים בארה"ב מהחובה לספק פיקדון במזומן לבעלי הדירות, כהגנה למקרה שיגרם נזק לרכוש. במקום פיקדון, המערכת של אובליגו לוקחת מהדיירים הרשאה לחיוב עתידי דרך אחד או יותר מאמצעי התשלום שלהם.

אובליגו מבטיחה לבעלי דירות כי תשלם להם אם וכאשר יתגלה נזק לדירה בסוף השכירות, אך אינה מחייבת את הדיירים לרתק הון ייעודי לכל אורך תקופת השכירות רק כדי להבטיח את התשלום הזה, מה שיכול להעביד עליהם פיננסית. בנוסף, אם אכן בעל הדירה מחייב את הדיירים על נזקים, אובליגו מאפשרת להם לשלם את הסכום הנדרש בתשלומים ולא בבת אחת. הדיירים משלמים דמי מנוי של 10-15 דולר בחודש לאובליגו, כתלות בגובה הפיקדון.

השירות של אובליגו מבוסס על בדיקה מוקדמת של הרקע הפיננסי של הדיירים על ידי סריקת נתוני חשבון הבנק שלהם מ-24 החודשים האחרונים. הנתונים מועברים לפלטפורמה של אובליגו במסגרת בנקאות פתוחה בהסכמת הדיירים. המערכת של אובליגו לומדת באמצעות בינה מלאכותית מניסיון העבר כדי לזהות מראש דיירים שיש סיכוי גבוה שלא יהיה להם כסף בחשבון כאשר יידרשו לשלם על נזקים בסוף השכירות ופוסלת אותם מראש מלהתקבל לשירות.

אובליגו מעסיקה כיום 22 עובדים - 10 בישראל, כאן נמצא הפיתוח הטכנולוגי, ועוד 12 בארה"ב, בה נמצאת הפעילות העסקית. סבב המימון הנוכחי נועד להאיץ את חדירת הטכנולוגיה בארה"ב ולהמשיך בפיתוח. בעקבות הגיוס, החברה מתכננת לגייס 10 עובדים נוספים מתוכם ארבעה בישראל.

המודל העסקי של אובליגו בנוי על התקשרות עם בעלי נכסים גדולים, בעלי 200 דירות ומעלה, שמטמיעים את הפתרון שלה בתהליך העבודה. לדברי דור, כ-200 אלף דירות ברחבי ארה"ב כבר מכוסות על ידי השירות. "זהו עדיין שבר קטן ביחס לשוק השכירות האמריקאי", הוא אומר.

דור אמר כי "ניהלנו שיחות עם כל הבנקים בארץ על האופציה לשנות גישה ובמקום לנעול את הכסף בפיקדון לכל התקופה, לתמחר ולמדל את הסיכון ולתת ללקוחות אשראי על הסכום במקום. אנחנו מקווים שזה יביא לשינוי בעתיד".

״הנושא של שכירות ללא פיקדון קיבל בשנה האחרונה ולידציה חסרת תקדים בארצות הברית. ואף עלה לכותרות בשל רוח גבית רגולטורית חזקה, המשולבת עם עלייה בביקוש מצד בעלי הדירות הזקוקים ליתרון תחרותי בשוק", מסר יהל זילקה, מייסד ושותף מנהל בקרן 10D. "לאחר שבחנו את הפתרונות השונים הקיימים בשוק זיהינו שיש לאובליגו יתרון טכנולוגי מובהק סביב יכולות החיתום, הגביה והאינטגרציה".

אובליגו נוסדה ב-2018 על ידי האחים רועי דור (מנכ"ל) ועמרי דור (סמנכ"ל תפעול) אליהם הצטרפו יפתח ברוך ואור הררי.