מזכיר המדינה האמריקאי: "נכריז כי קמפיין ה-BDS הוא אנטישמי"

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו הודיע כי ארצות הברית תנקוט צעדים נגד ה- BDS, ארגון החרם העולמי נגד ישראל • פומפאו הגדיר את BDS "סרטן"

נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו / צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו / צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו הודיע כי ארצות הברית תנקוט צעדים נגד ה-BDS, ארגון החרם העולמי נגד ישראל. בהצהרה משותפת מירושלים, בתום פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר פומפאו: "נכריז כי קמפיין ה-BDS הוא אנטישמי. אני יודע שעבורכם זה מובן מאליו, אבל זה הזמן הנכון לכך". משמעות ההחלטה תהיה ניתוק קשר של כל זרועות ממשלת ארצות הברית עם התנועה, ותפסיק תמיכות בה ובכל גוף שיש לו עימה קשר.

פומפאו הגדיר את BDS "סרטן" ואמר כי הקמפיין של התנועה הוא אנטישמי במובהק וכי הממשל בשל כך נחוש לנקוט צעדים נגד הארגון.

פומפאו הוסיף כי שוחח עם נתניהו על הדרכים שבהם ניתן יהיה להגן על מדינות האזור מפני תוקפנותה של איראן. "איראן מדינה תומכת טרור וארה"ב מספקת תמיכה לקמפיין נגדה שיימשך במלוא המרץ. נכריז על עוד גופים איראנים ואישים איראנים כגורמי טרור. נעמוד לצד העם האיראני נגד הפגיעה בו. אנו רוצים שלום וביטחון לכל האזור ולישראל. ההסכמים שהשגנו מביאים תקווה שישראלים ופלסטינים יכולים לפתור את הסכסוך".

ובמעין סיכום על כהונת טראמפ והמזרח התיכון אמר: "הנשיא טראמפ ואנחנו עשינו דברים מדהימים. מדהים שארה"ב לא הכירה עד אז בירושלים כבירת ישראל. העברנו את השגרירות. כמה פשוט וכמה צודק. אני זוכר שהייתי בקונגרס והזהירו שאם נעשה זאת תהיה מלחמה. היום אבקר ברמת הגולן - עוד החלטה היסטורית של טראמפ להכיר במציאות".

הוא הוסיף: "אני משוכנע שתהליך הסכם אברהם יימשך. כי מדינות מבינות שהגיע הזמן להכיר בישראל ולהיות שותפה לה בתחומים רבים כגון כלכלה, ביטחון ואקדמיה. הדרך לשלום תימשך".

ראש הממשלה נתניהו הגיב להכרזה על ה-BDS: "זה מדהים". והוסיף סיכום משלו לממשל היוצא: "אני מודה בחום לממשל טראמפ על כל הצעדים שעשה לטובת ישראל. תחת מנהיגותך ב-CIA ובמשרד החוץ חיזקת הברית בין ארה"ב לישראל. שיתוף הפעולה המודיעיני חזק מתמיד. תחת הנהגת נציגי ארה"ב הגנו על ישראל באו"ם ללא אפולוגטיקה. אני מודה על התנאים שהצבת בפני איראן. מי שטוען שאלו תנאים לא ריאליסטיים רוצה לתת לאיראן חופש להפר זכויות אדם, להמשיך בתמיכה בטרור, במדיניות תוקפנית, בפיתוח תוכנית טילים ובפיתוח תוכנית נשק גרעיני במטרה להשמיד את ישראל. תודה לך מייק על הידידות הנפלאה שלך ותרומתך לביטחון ישראל והרחבת מעגל השלום. מקווים לראות אותך בשנה הבאה בירושלים".

פומפאו ניצל את ביקורו לסיור בכמה אתרים מעניינים. בין השאר ביקר בעיר דוד בירושלים, והיום יצא לרמת הגולן עם עמיתו שר החוץ גבי אשכנזי. בדרך יבקר ביקב פסגות שבמועצה האזורית בנימין.