היועמ"ש לשר האוצר: לא ניתן להשאיר את משרת החשב הכללי בלתי מאוישת

מנדלבליט פנה לכ"ץ והבהיר לו כי יש למנות מועמד לתפקיד בדחיפות, לאחר פרישתו של רוני חזקיהו בחודש שעבר • המכתב של היועמ"ש הגיע בהמשך לצו על תנאי שהוציא בג"ץ שהורה לנתניהו וגנץ לנמק מדוע לא יפעלו בהקדם האפשרי לאיוש משרות בכירות שזקוקות לאישור הממשלה

היועמ”ש, ד”ר אביחי מנדלבליט / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
היועמ”ש, ד”ר אביחי מנדלבליט / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה הערב לשר האוצר ישראל כ"ץ והבהיר לו כי "לא ניתן להשאיר את משרת החשב הכללי בלתי מאוישת". זאת לאחר פרישתו של רוני חזקיהו מתפקידו בחודש שעבר.

הדברים מגיעים בהמשך לפנייה דומה לפני כשבועיים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החליפי גנץ. בנוסף, השבוע הוציא בג"ץ צו על תנאי שמורה לשניים לנמק מדוע לא יפעלו בהקדם האפשרי לאיוש משרות בכירות שזקוקות לאישור הממשלה. עד כה, הן לא עלו לאישור הממשלה בשל מחלוקת בין הליכוד וכחול לבן בנושא.

בתגובה למכתבו של מנדלבליט, בכחול לבן הודיעו כי הם "ממשיכים לתמוך במינוי חשב כללי שהוא קריטי להבטחת כלכלתם של אזרחי ישראל, העצמאים והמובטלים שפרנסתם נפגעה בעת הקשה הזו. ישנם מינויים נוספים קריטיים אשר כחול לבן תפעל לקדמם כבר בישיבת הממשלה הקרובה".

בתחילת השבוע שר האוצר ויו"ר כחול לבן בני גנץ הסכימו על העלאת מינויו של החשב הכללי לאישור בממשלה במקביל לאישור מינויו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, הוד בצר, אך לאחר פרסום ההסכמות כחול לבן חזרו בהם והכחישו את קיומן. לקראת ישיבת הממשלה הקרובה, ינסו במפלגה להסכים עם הליכוד על אישור מקביל של חשב כללי ומנכ"ל משרד המשפטים, שמינויו מעוכב מזה חודשים.

דבריו של היועמ"ש מגיעים בהמשך לפנייה דומה לפני כשבועיים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולגנץ. בנוסף, השבוע הוציא בג"ץ צו על תנאי שמורה לשניים לנמק מדוע לא יפעלו בהקדם האפשרי לאיוש משרות בכירות שזקוקות לאישור הממשלה. עד כה, הן לא עלו לאישור הממשלה בשל מחלוקת בין הליכוד וכחול לבן בנושא.

שר האוצר ישראל כ״ץ מסר כי "היועץ המשפטי לממשלה צודק, יש למנות באופן מיידי חשב כללי למשרד האוצר בשל רגישות וחשיבות התפקיד בתקופה מיוחדת זו, אני פועל ללא לאות כדי לוודא שזה יקרה כבר בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב.

"יש מועמד שאושר פה אחד ע״י ועדת המינויים ואני מצפה מכל הגורמים לגלות אחריות ולאפשר את ביצוע המינוי".