לאחר המפגש החשאי: נתניהו יצא בקרוב לביקור בבירת בחריין

ראש ממשלת בחריין הנסיך סלמאן בן חמד אל ח'ליפה וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו אמש בפעם השנייה מאז מינויו של הנסיך לראש ממשלה • חלק מההנהגה הסעודית לא אהבו את פרסום פגישתם החשאית של השניים ואף פרסמו הכחשה

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בקרוב לביקור במנאמה בירת בחריין, לפי הזמנת יורש העצר וראש ממשלת בחריין הנסיך סלמאן בן חמד אל ח'ליפה. השניים שוחחו אמש, שיחה שנייה מאז מינויו של הנסיך לראש ממשלה, ובהודעת לשכת נתניהו נאמר כי הם דנו על חיזוק הקשרים בין המדינות. בהודעה נמסר בשם נתניהו: ״שוחחתי עכשיו עם יורש העצר של בחריין, הנסיך סלמאן בן חמד אל ח'ליפה, שיחה שנייה שלנו, מאוד ידידותית. שנינו מאוד נרגשים מהעובדה שאנחנו יכולים להביא את פירות השלום לעמים שלנו ולמדינות שלנו בזמן קצר מאוד. ולכן, הוא גם הזמין אותי לבוא בזמן הקרוב לביקור רשמי בבחריין - אני אעשה זאת, בשליחותכם, בחפץ לב".

השיחה מגיעה יממה לאחר המפגש החשאי שיצא לאור בין נתניהו למוחמד בין סלמאן - האיש החזק בסעודיה - ומאותתת לכן כי היחסים נמשכים כרגיל, על אף פרסום הפגישה שבחלק מההנהגה הסעודית לא אהבו ואף פרסמו הכחשה.

בחריין היא מעין מדינת חסות של סעודיה, ובהיבט של קשרי החוץ הכל מתואם עם ההנהגה הסעודית. הנסיך יורש העצר הוא הצלע השלישית במשולש הנסיכים יורשי העצר עם מוחמד בין סלמאן הסעודי, מוחמד בין זאייד האמירתי. כמו השניים האחרים הוא תומך בתהליכי הנורמליזציה והסכמי השלום עם ישראל, אף שכוחו בממלכה עדיין לא חזק כמו שני עמיתיו, ומלך בחריין הוא נותן הטון.