המאבק באלימות נגד נשים: פובליסיס ולקוחותיה משתלטים על ברייק הפרסומות

ביוזמת משרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס, הקבוצה תשתלט מחר על ברייק פרסומות, במהלכו יעלו חלק מהמפרסמים הגדולים שלה קמפיינים המותאמים למסר המלחמה באלימות נגד נשים

שוברים את שגרת האלימות / צילום: קבוצת פובליסיס
שוברים את שגרת האלימות / צילום: קבוצת פובליסיס

התפיסה לפיה מותגים גדולים מצופים להביע אמירה חברתית-מוסרית, מחלחלת בשנים האחרונות לעולמות השיווק והפרסום, והשבוע ניתן לראות יישום שלה גם בישראל. מחר (ד') יצוין היום להעלאת המודעות למניעת אלימות נגד נשים, וקבוצת פובליסיס רתמה חלק מהלקוחות הגדולים שלה, כדי שעמדה ברורה על הצורך לשבור את שגרת האלימות תבוא לידי ביטוי גם בברייק הפרסומות.

ביוזמת משרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס (המונה בישראל גם את משרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי וגליקמן-שמיר-סמסנוב), הקבוצה תשתלט מחר על ברייק פרסומות, במהלכו יעלו חלק מהמפרסמים הגדולים שלה קמפיינים המותאמים למסר המלחמה באלימות נגד נשים. בין המותגים המשתתפים במהלך נמנים מאזדה, ישראכרט, הראל ביטוחי בריאות, קבוצת קניוני עזריאלי, סלטי אחלה של שטראוס, ביטוח ישיר, סלקום ומכבי שירותי בריאות.

כל אחת מפרסומות במקבץ מתחילה בצורה שגרתית אך מקבלת בסופה טוויסט שמקושר לנושא האלימות נגד נשים: למשל הפרסומות של שטראוס מדברת על "סלטים מפנקים שעושים חשק לפתוח שולחן אם חברים. אולי לידם בעלך ישלוט בעצבים". הסגיר של הפרסומת אומר: "כשזאת השגרה בבית, גם ויכוח בארוחה עלול להוביל לאלימות. אסור לנו להשלים עם השגרה הזאת".

מאזדה מעלה פרסומות שמספרות על יתרונות המכונית שקל לחנות איתה - "במקום לחטוף עוד דוח שתצטרכי להסתיר מבעלך. כשזאת השגרה בבית, גם דוח עלול להוביל לאלימות".

כל הפרסומות מפנות בסופן את הצופים לקו הייעוץ והסיוע של ויצו - 3980*.

נזכיר כי 20 נשים נרצחו בישראל מתחילת השנה, ובנוסף מעל 200,000 נשים בישראל ממשיכות לחיות תחת שגרה של אלימות בבית, שהוחרפה בשל הקורונה. בתקופה זו נרשמה עלייה של 300% בפניות נשים למוקדי הסיוע ועלייה של 250% במספר המשפחות המטופלות במרכזים לטיפול ומניעת אלימות במשפחה. 

לדברי יו"ר ויצו, אניטה פרידמן, "כולנו מאמינים שהבית הוא המקום הבטוח והמוגן ביותר עבורנו, אך עבור מאות אלפי נשים וילדיהן הפך הבית למקום פוגעני ומסוכן. הירתמותם של המותגים הגדולים בישראל להעלאת המודעות חשובה מאין כמותה, ויש בכוחה להעביר את המסר שכולנו צריכים לפעול יחד כדי למנוע אלימות ופגיעה בנשים ולחזק את החברה שבה אנו חיים. אני מודה למשרד הפרסום ליאו ברנט על הובלת המהלך החשוב הזה, לראשונה בשיח על המאבק באלימות במשפחה".

לדברי יוסי לובטון, יו"ר קבוצת פובליסיס, "אני שמח שלקוחות הקבוצה נרתמו לקחת חלק בקמפיין היצירתי של ליאו ברנט לויצו. אנו חייבים לשלב כוחות על-מנת לשים קץ לתופעה האיומה הזאת ולעשות הכול על-מנת שנשים מכל שכבות האוכלוסייה לא ירגישו מאוימות נפשית או פיזית. יצירת מודעות לבעיה ולעובדה שישנם ארגונים דוגמת ויצו שיכולים לעזור לנשים במצוקה, היא מטרה חשובה ששמחנו להירתם למענה".