בדרך להתפטר? חילוקי דעות קשים בין פרויקטור הקורונה לבין ממונה הקרונה בחברה הערבית

חילוקי הדעות בין השניים נוגעים לסוגיית הסגרים המקומיים על יישובים ערביים, בשל התגברות התחלואה בחברה הערבית • איימן סייף מתנגד לסגרים, ומבקש להגביר את האכיפה ביישובים, בעיקר בחתונות

איימן סייף, פרויקטור הקורונה של החברה הערבית / צילום: איל יצהר
איימן סייף, פרויקטור הקורונה של החברה הערבית / צילום: איל יצהר

ממונה הקורונה בחברה הערבית איימן סייף בדרכו להתפטר מתפקידו על רקע חילוקי דעות עם הפרופ' נחמן אש. חילוקי הדעות בין השניים נוגעים לסוגיית הסגרים המקומיים על יישובים ערביים, בשל התגברות התחלואה בחברה הערבית.

כיום קרוב למחצית מהנדבקים החדשים מדי יום הם מהחברה הערבית והדרוזית, ומקדם ההדבקה שם עלה מדי יום, וסוחב איתו למעלה את מקדם ההדבקה של החברה הישראלית כולה.

סייף מתנגד לסגרים הייעודיים על הישובים הערביים, ויחד עם ראשי הרשויות ניסה להיאבק בכך. בעבר אמר כי סגרים אלה לא יעילים, בניגוד לעמדתו של פרופ' אש שרואה בהם כלי עיקרי במאבק בהתפשטות הנגיף.

סייף דרש כל העת את הגברת האכיפה על האירועים ההמוניים ובעיקר החתונות, והצעותיו לאפשר פתיחה של גני אירועים מפוקחים כדי לווסת את האירועים הלו, לא התקבלה.

עוד דרש סייף ליישם טיפול מיוחד בחוזרים מטורקיה - אתר התיירות והעסקים המועדף על ערביי ישראל - שרבים מהם נדבקו בשהייה שם או במטוסים. כן דרש למנוע או להגביל מעבר אל שטחי הרשות הפלסטינית, אחד מגורמי ההדבקה העיקריים בחודש האחרון.  

סייף שזכה ברוב הזמן לאמון של ראשי הרשויות הערביות ספג לאחרונה ביקורת על כך שהוא לא מצליח "להגן" עליהם מהגזירות ובעיקר הסגר, שעליהם החליט ראש הממשלה והממשלה אישרה.

אחד מראשי הרשויות אמר לגלובס, כי סייף איש מקצוע מצוין אבל לא יכול לעמוד מול הדרג המקצועי ובעיקר הפוליטי. לדברי ראש הרשות, חלק מהאחריות לכך שבחברה הערבית הרסן הותר, ורבים מדי, בעיקר בחתונות, לא שומרים על הכללים, מוטל על הממשלה. "כשניסו להטיל סגרים על הערים החרדיות, מאבק פוליטי מנע את זה, לנו אין את העוצמה הפוליטית הזו, סייף לא הצליח לשכנע, והציבור שלנו איבד אמון".

מ"מגן ישראל" נמסר כי "ממונה הקורונה הלאומי פרופ' נחמן אש מכבד את איימן סייף ומאחל לו הצלחה על כל החלטה שיקבל באשר להמשך דרכו. פרופ' אש מוביל את הטיפול בקורונה בצורה המקצועית ביותר, תוך שימת דגש מיוחד על הסיוע לרשויות אדומות. במקרי תחלואה מובהקים אין ברירה אלא לקיים סגר, כדי למנוע את התפשטות התחלואה בתוך הערים שבסגר ובערים אחרות. זה לא עונש, זהו צעד נדרש לטובת בריאות הציבור עליו מסכימים כל אנשי המקצוע".