ישראכרט | בלעדי

מסתמן: המועמדים שמזוהים עם בנק הפועלים לא נבחרו לדירקטוריון ישראכרט

כך על פי הערכות • האסיפה הכללית של חברת כרטיסי האשראי בחרה הערב, כפי הנראה, בתמר יסעור, אמנון דיק, דני ימין, אילן כהן, בני שיזף, צפריר הולצבלט ונעמה גת כדירקטורים שיצטרפו לשניים שמחכים להם - דליה נרקיס ואבי הוכמן

בית ישראכרט, תל אביב / צילום: איל יצהר
בית ישראכרט, תל אביב / צילום: איל יצהר

הערכות בשוק גורסות כי לאחר השלמת האסיפה הכללית לבחירת זהות חברי הדירקטוריון החדשים בחברת ישראכרט, משלימה הערב חברת כרטיסי האשראי את ההיפרדות שלה מהיותה חברה בת של בנק הפועלים, כשכל המועמדים שהיו קשורים לבנק הפועלים בשנים האחרונות לא נבחרו לדירקטוריון החברה.

על פי הערכות בשוק ההון תמר יסעור; אמנון דיק; דני ימין; אילן כהן ובני שיזף (שבעברו הרחוק היה בבנק הפועלים אך שמזוהה עם תפקידו הבכיר בקבוצת הביטוח הפניקס) נבחרו לתפקיד דירקטור רגיל בחברה. מתוך אלה ייצא היו"ר הבא של החברה. אם הערכות אלה יתבררו כנכונות הרי שמתי טל ויורם ויסברם, שני דירקטורים שכבר מכהנים בדירקטוריון ישראכרט עוד מימי בנק הפועלים, לא נבחרו.

תמר יסעור / צילום: רמי זרנגר
 תמר יסעור / צילום: רמי זרנגר

נזכיר כי בתחילה היו עוד שני מועמדים לתפקיד דירקטור רגיל בישראכרט - ארז יוסף, לשעבר בכיר בבנק הפועלים, ומי שראה עצמו כמתמודד על תפקיד יו"ר ישראכרט, ושי פלדמן, מנכ"ל סמלת.

אמנון דיק / צילום: איל יצהר, גלובס
 אמנון דיק / צילום: איל יצהר, גלובס

כמו כן, הפרידה מבנק הפועלים נמשכה על פי הערכות בשוק גם בבחירות לתפקידי הדח"צ בחברה. כך, על פי אותן הערכות, חנה פריזן שהייתה בכירה בפועלים וצבי פורמן, לא יהיו דח"צים בחברה, ואילו צפריר הולצבלט ונעמה גת הם שיצטרפו לשני הדח"צים שכבר מכהנים בחברה: דליה נרקיס ואבי הוכמן.

בנק הפועלים החזיק במניות ישראכרט עד אפריל 2019, אז הוא הנפיק כשני שלישים ממניות חברת כרטיסי האשראי בעקבות הוראות חוק שטרום. חוק זה הורה לפועלים, וללאומי, להיפרד תוך זמן מוגבל מחברות כרטיסי האשראי שלהם. לאומי מכר את לאומי קארד לקרן ההשקעות הזרה ורבורג פינקוס, שהפכה את שם החברה שרכשה למקס. מוקדם יותר השנה השלים הפועלים את הפרידה ממניות ישראכרט כשחילק את יתרת המניות שהחזיק בה, כשליש מהמניות, כדיבידנד בעין לבעלי המניות של הבנק.

בעקבות הפרידה מהפועלים הפכה ישראכרט כבר ב-2019 לחברה ללא גרעין שליטה, הראשונה והיחידה מקרב חברות כרטיסי האשראי, שמפוקחות על ידי הפיקוח על הבנקים. על פי הערכות עתה יש שני מתמודדים מרכזיים על תפקיד היו"ר של ישראכרט: יסעור, שהייתה בעבר בכירה בבנק לאומי ובמסגרת זו מנכ"לית ויו"רית (בכהונות נפרדות) של לאומי קארד, ואמנון דיק, שהיה בעבר מנכ"ל בזק וברבות השנים היה דירקטור בחברות מובילות כגון הפועלים ובזק.