בנק ישראל הותיר את גובה הריבית במשק ללא שינוי

החלטת הריבית הנוכחית מגיעה לצד מספר אירועים כלכליים שמתרחשים ביומיים האחרונים • לפי תחזית שיציג האוצר לרה"מ, הצמיחה ב-2021 תעמוד על 5%, והגירעון יעמוד על 8%-9% • בנוסף, הפיקוח על הבנקים הכריז על מתווה חדש לדחיית ההלוואות הצרכניות והמשכנתאות

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: רפי קוץ
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: רפי קוץ

בנק ישראל הודיע היום (ב') אחר-הצהריים כי הוועדה המוניטרית בבנק החליטה להשאיר את הריבית בשיעור של 0.1% ללא שינוי, זאת בהתאם להערכות המוקדמות של הכלכלנים בשוק.

בהודעת הריבית הקודמת, ב-22 באוקטובר, הבנק השאיר את הריבית על כנה, אך הודיע על שני צעדים של הקלה כמותית: הראשון הוא הרחבת תוכנית רכישות האג"ח הממשלתי של הבנק ב-35 מיליארד שקל נוספים, בנוסף למסגרת בגובה 50 מיליארד שקל שהושקה בחודש מרץ. בנוסף, הבנק השיק צעדים להוזלת מקורות האשראי לעסקים קטנים וזעירים באמצעות הלוואות בריבית שלילית של 0.1% לבנקים תמורת התחייבות מצדם להוות את האשראי לעסקים קטנים וזעירים בריבית שלא תעלה על פריים פלוס 1.3%.

החלטת הריבית הנוכחית מגיעה לצד מספר אירועים כלכליים שהתרחשו ביומיים האחרונים. היום יציג משרד האוצר לראש הממשלה נתניהו את תחזית הצמיחה ואת הגירעון הצפוי לשנה הבאה. תחזית הצמיחה של האוצר ל-2021 אופטימית למדי ועומדת על 5%. תחזית הגירעון של האוצר היא 8%-9%. לצד זאת, הכריז הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל על מתווה חדש לדחיית ההלוואות הצרכניות והמשכנתאות, כחודש לפני תום המועד המקורי שנקבע לסוף השנה.