ה-FDA העניק אישור חירום לחיסון לקורונה של מודרנה

החיסון של מודרנה השיג יעילות של מעל 94% בניסוי שלב 3 • ישראל חתמה על הסכם לקבלת 6 מיליון מנות חיסון ממודרנה, המספיקות ל-3 מיליון מתחסנים - והם צפויים להתחיל להגיע בתחילת ינואר

חוקרת בודקת מבחנות דם כחלק מהניסוי בחיסון של מודרנה לנגיף הקורונה / צילום: Taimy Alvarez, AP
חוקרת בודקת מבחנות דם כחלק מהניסוי בחיסון של מודרנה לנגיף הקורונה / צילום: Taimy Alvarez, AP

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) העניק אישור חירום לחיסון לקורונה של מודרנה.

בניסוי שלב 3 נמצא כי לחיסון של החברה יש יעילות של יותר מ-94%. בקבוצת המבוגרים בני 65 ומעלה, הייתה היעילות מעט נמוכה יותר - 86%. בניסוי השתתפו 30 אלף מתנדבים. 196 מהמתנדבים חלו בקורונה, מהם 185 שחוסנו בחיסון דמה, ורק 11 שחוסנו בחיסון האמיתי. לאף אחד מהמחוסנים לא הייתה מחלה חמורה (מקרה אחד הוגדר כגבולי) וזאת לעומת 30 חולים במחלה חמורה בקבוצת הביקורת, כולל מקרה מוות אחד.

ישראל חתמה על הסכם לקבלת 6 מיליון מנות חיסון ממודרנה, המספיקות ל-3 מיליון מתחסנים. החיסונים צפויים להתחיל להגיע לישראל בתחילת ינואר. מבצע החיסון בישראל יחל כבר בשבוע הבא, עם כמה מאות אלפי מנות חיסון של פייזר שכבר הגיעו לארץ.

החיסון של מודרנה הוא השני שמגיע לשוק. כמו החיסון של חברת פייזר שאושר בשבוע שעבר, הוא מבוסס על הטכנולוגיה החדשה mRNA. הוא מעט יקר יותר מהחיסון של פייזר, אך השינוע שלו דורש הקפאה רק למינוס 20 מעלות, לעומת מינוס 70 עבור החיסון של פייזר.