משרד הבריאות: פיתוח אפליקציית מגן הופסק

סגן ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אודי קלינר אמר בוועדת חוץ וביטחון כי "היישומון לא נתן את מה שרצינו, לא מבחינת מספר המשתמשים, ולא מבחינת מספר האנשים שנכנסו לבידוד" • משרד הבריאות מתכוון לעבור לשימוש באפליקציית רמזור

המגן צילום: מסך
המגן צילום: מסך

נציג משרד הבריאות הודיע היום (ב') בוועדת חוץ וביטחון שהופסק פיתוח אפליקציית מגן, לאיתור קירבה פיזית בין חולי קורונה לאחרים. המדינה הוציאה סכומים גדולים בפיתוח אך לא שיווקה את האפליקציה לציבור וכך ההיענות לשימוש בה הייתה מועטה.

הדברים נאמרו בדיון בוועדת חוץ וביטחון לבחינת חלופות טכנולוגיות אזרחיות במקום השימוש בכלי השב"כ לאיתור מגעים.

סגן ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אודי קלינר אמר כי משרד הבריאות עשה מאמצים רבים בפיתוח והשיווק המגן. "בשורה התחתונה, היישומון לא נתן את מה שרצינו, לא מבחינת מספר המשתמשים, ולא מבחינת מספר האנשים שנכנסו לבידוד. עמדת המשרד היא לא להמשיך להשקיע ביישומון, אך הוא לא ייסגר".

קלינר אמר כי המשרד מתכוון לעבור לשימוש באפליקציית רמזור, שבה המשתמש יוכל לקבל מידע בנושא תחלואת הקורונה הרלוונטית לו ולמיקומו, הוא יוכל לדווח על עצמו כנמצא בקבוצת סיכון, ולדעת מאילו מקומות עליו להימנע.

בשלב הבא של אפליקצית הרמזור, כל עסק יקבל קוד דרכו ניתן יהיה לדווח  על כמות אנשים בעסק וכמה מהם בקבוצת סיכון. בהמשך, יתאפשר תיעוד כניסה למקומות סגורים, בעזרת QR codes, למען קטיעת שרשרות הדבקה.

קלינר ציין ששני השלבים הראשונים יושלמו תוך שבועיים, והשלב השלישי יושלם תוך כחודש אם כי יהיה צורך באישור קבינט הקורונה וחקיקה. החקיקה נדרשת כדי לחייב אנשים להיכנס לחנויות רק לאחר שהורידו את האפליקציה לניידים.

שר המדע יזהר שי ושר המים והמל"ג זאב אלקין יהיו אחראים על הפעילות הממשלתית בנוגע לאפליקציה החדשה.