פיקוד העורף יחל במבצע בדיקות נרחב ביישובים הדרוזים ברמת הגולן

במסגרת המבצע ייבצעו מאות חיילי פיקוד העורף ואנשי מערכת הבריאות כ-15 אלף בדיקות ביישובים עין קיניה, בוקעתא, מסעדה ומג'ד אל-שמס

מתחם "היבדק וסע" לבדיקות קורונה / צילום: דוברות מד"א
מתחם "היבדק וסע" לבדיקות קורונה / צילום: דוברות מד"א

פיקוד העורף יחל מחר במבצע בדיקות קורונה נרחב ביישובים עין קיניה, בוקעתא, מסעדה ומג'ד אל-שמס ברמת הגולן, בניסיון לעצור את התחלואה המתגברת. במסגרת המבצע, שיימשך שלושה ימים, ייפרסו מאות חיילי פיקוד העורף ואנשי מערכת הבריאות ברשויות אלו, על מנת לבצע כ-15 אלף בדיקות שיקיפו את רוב התושבים, תוך הפעלת מאמצי הסברה, סיוע של אלפי סלי מזון באמצעות תוכנית "אנשי חיל" לבתי המבודדים ופעולה משותפת עם ראשי הרשויות ואנשי הדת.

בד בבד שר הביטחון בני גנץ הנחה להגביר את האכיפה כנגד כניסת אזרחים ישראלים לשטחי הרשות הפלסטינית, בדגש על סופי השבוע, ולפעול להעברת ציוד רפואי הכרחי ליהודה ושומרון ורצועת עזה. התגברות התחלואה בשטחי הרשות זלגה גם לישראל דרך ערבים ישראלים המבקרים שם לקניות ועסקים בעיקר.

בהערכת המצב, שקיים גנץ עם סגן הרמטכ"ל, פיקוד העורף ורשות החירום הלאומית, סוכם כי יש לבחון עד סוף השבוע את היכולת להמשיך בפתיחת המסחר לאור העלייה בנתוני התחלואה, מתוך הנחה כי מערכת החינוך תישאר פתוחה. עוד סוכם כי מערכת הביטחון תציג המלצות למאמצים המרכזיים הנדרשים לקראת תחילת חג החנוכה, בדגש על הסברה ומניעת התקהלויות.