דרמה בבית המשפט העליון: השופט מזוז פורש 4 שנים לפני תום כהונתו

מזוז, שכיהן בעבר כיועץ משפטי לממשלה, יסיים את כהונתו בסוף אפריל 2021 • בהודעתו מסר: "הגעתי מטעמים אישיים לכלל החלטה לסיים את כהונתי כשופט בית המשפט העליון"

השופט מני מזוז / צילום: שלומי יוסף, גלובס
השופט מני מזוז / צילום: שלומי יוסף, גלובס

שופט בית המשפט העליון מני מזוז הפתיע את מערכת המשפט כאשר הודיע הערב כי החליט לפרוש מתפקידו כשופט, 4 שנים לפני מועד יציאתו לגמלאות. מזוז, שכיהן בעבר כיועץ משפטי לממשלה, יסיים את כהונתו בסוף אפריל 2021. לגלובס נודע שסיבת הפרישה היא שחיקה.

בהודעה לעיתונות נמסר כי "שופט בית המשפט העליון, השופט מני מזוז, הודיע כי קיבל החלטה אישית לפרוש מכהונתו. השופט מזוז מסר את החלטתו לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ולשר המשפטים חה"כ אבי ניסנקורן, ועל פי בקשתו נקבע מועד פרישתו ליום 30.4.2021. נשיאת בית המשפט העליון ושר המשפטים הביעו צער על פרישתו הצפויה של השופט מזוז ומאחלים לו הצלחה".

השופט מזוז מסר בתגובתו לתקשורת כי "בתום שש וחצי שנות כהונה בבית המשפט העליון וכארבעים שנה שאותן הקדשתי לשירות הציבורי, הגעתי מטעמים אישיים לכלל החלטה לסיים את כהונתי כשופט בית המשפט העליון. בשנים האחרונות הקדשתי את מרב זמני ומרצי לעשייה שיפוטית ואני מודה לנשיאה, לחברותיי וחבריי השופטות והשופטים על ההזדמנות שניתנה לי לכהן לצידם ולתרום יחד עמם לקידום שלטון החוק ולשמירה על ערכי הדמוקרטיה בישראל".