אחרי ההצלחה עם JFrog ופייבר: קומרה קפיטל גייסה 260 מיליון דולר כדי לחפש את ההנפקה הבאה

קומרה, שהשקיעה בין השאר בפייבר ו-JFrog, הודיעה על סגירת הקרן השלישית שלה • סיון שמרי דהן, שותפה מנהלת בקרן: "יש דור חדש של יזמים שמדמיינים את עצמם כבר על הבמה בנאסד"ק"

השותפים בקרן קומרה קפיטל: בועז דינטי,  סיון שמרי דהן, דניאל סלוצקי וארז שחר / צילום: דיויד גראב
השותפים בקרן קומרה קפיטל: בועז דינטי, סיון שמרי דהן, דניאל סלוצקי וארז שחר / צילום: דיויד גראב

קומרה קפיטל הודיעה היום (ד') על סגירת הקרן השלישית שלה בהיקף של 260 מיליון דולר. קומרה משקיעה בחברות צמיחה ישראליות בוגרות, בעלות הכנסות שנתיות של מעל 10 מיליון דולר.

קומרה עדיין לא ביצעה השקעות מהקרן הנוכחי, שנסגרה סופית בשבועות האחרונים, אך מתכננת להשקיע ב-8-10 חברות צמיחה מתוך הקרן, כאשר ההשקעה הממוצעת תעמוד על 20-30 מיליון דולר לחברה. "אנחנו בדרך כלל מובילים סיבוב השקעה מתקדם בחברות כאשר אחרינו יש רק עוד סיבוב אחד ואז החברה יוצאת להנפקה, כך שבניגוד לקרנות שמשקיעות בחברות בשלב מוקדם, אנחנו לא חייבים לשמור הרבה רזרבות לסיבובים הבאים", אמרה לגלובס סיון שמרי דהן, שותפה מנהלת בקרן.

קומרה הוקמה ב-2014 ומובלת על ידי בועז דינטי, ארז שחר ושמרי דהן, שהגיעו שלושתם מקרן אוורגרין, שהשקיעה דווקא בחברות בשלבים מוקדמים. אליהם הצטרף דניאל סלוצקי, שהגיעה מקרן בנצ'מרק ישראל. קומרה השקיעה עד היום משתי קרנות קודמות - הראשונה מ-2014 של 100 מיליון דולר והשנייה מ-2017 של 230 מיליון דולר.

האסטרטגיה: "לקחת חברות עם 10 מיליון דולר מכירות וללוות אותן ל-100 מיליון דולר"

הקרן הראשונה של קומרה היתה מוצלחת במיוחד וכללה השקעות בפייבר ו-JFrog , שייצאו מאז להנפקה בניו יורק, וגם בחברות שהפכו ליוניקורנים עם שווי של מעל מיליארד דולר כדוגמת ריסקיפייד ו-AppsFlyer. במאי השנה הודיעה הקרן כי מכרה חלק מהאחזקות שלה בחברות פורטפוליו מהקרן הראשונה תמורת 80 מיליון לקבוצת StepStone והחזירה חלק מההשקעה. בקרן השנייה השקיעה קומרה בין השאר בסטארט-אפ החיפאי אוגורי, המפתח פלטפורמה לזיהוי מוקדם של כשלים במכונות תעשייתיות, ובג'ויטונס (JoyTunes), שמפתחת אפליקציה ללימוד נגינה.

קומרה היתה הקרן הראשונה בישראל שהתמקדה בחברות מתקדמות, ולדברי שמרי דהן מאז הקמתה שוק ההייטק המקומי עבר שינוי גדול מבחינת הציפיות והמטרות של היזמים. "היום יש דור חדש של יזמים שרוצים לבנות חברות ענקיות ועצמאיות ומדמיין את עצמו כבר עומד על הבמה בנאסד"ק, הם לא רוצים רק להימכר על בסיס הטכנולוגיה. זה משהו שאנחנו שמחים וגאים להיות חלק ממנו. ליזמים החדשים האלו יש היום דמויות לחיקוי בדמות מיכה קאופמן מפייבר ושלומי בן חיים מ-JFrog, משהו שלא היה להם בעבר", אמרה שמרי דהן. "האסטרטגיה שלנו ממשיכה להיות לקחת חברות עם 10 מיליון דולר מכירות וללוות אותן ל-100 מיליון דולר ואחר כך להנפקה".

לדברי שמרי דהן, המשקיעים הקיימים של קומרה הצטרפו כולם לקרן החדשה בנוסף למשקיעים מוסדיים חדשים מארה"ב, אירופה ויפן. גיוס הקרן נמשך כשלושה חודשים והתנהל כולו, כראוי לתקופה, דרך הזום.

"היה ביקוש גדול והצלחנו לגייס בזריזות", סיפרה שמרי דהן. "החברות שלנו רושמות צמיחה גדולה בתקופת הקורונה והתוצאות שלהן נראות מצוין. אנחנו רואים צמיחה בחברות Saas שעובדות מהענן, ולכן לא תלויות בנוכחות פיזית, ובתחומים כמו B2C, ניהול תעשייתי וסייבר, בשל העלייה של תקיפות ברשת. יש עוד תחומים שצומחים כמו ניהול בריאות וניהול כוח עבודה מרחוק. לנו אין תחום ספציפי שאנחנו מתמקדים בו, אלא מחפשים חברות מעולות להשקיע בהן".

קומרה קפיטל

שנת הקמה: 2014

קרנות: שלוש, בהיקף כולל של כ-600 מיליון דולר

מנהלים: בועז דינטי, ארז שחר, סיון שמרי דהן ודניאל סלוצקי

השקעות קודמות: פייבר, JFrog, ריסקיפייד ו-AppsFlyer