התקדמות במגעים בין הליכוד לכחול לבן למניעת הבחירות

כך לפי גורמים בשתי המפלגות, למרות הכחשות רשמיות • לפי כחול לבן, יש עוד דרך ארוכה לעשות בשל מחלוקות בעניין מועד אישור סופי לתקציב 2021 ונושאים נוספים

בנימין נתניהו ובני גנץ בכנסת / צילום: יניב נדב , דוברות הכנסת
בנימין נתניהו ובני גנץ בכנסת / צילום: יניב נדב , דוברות הכנסת

התקדמות במגעים בין הליכוד לכחול לבן למניעת הליכה לבחירות, כך מאשרים גורמים בשתי המפלגות על אף הכחשות רשמיות. בכחול לבן אומרים כי לא נענו לדרישת הליכוד להעברת אבי ניסנקורן מתפקיד שר המשפטים, וקיבלו בטוחות נוספות לעצם קיומה של הרוטציה. עם זה אומרים כי יש עוד דרך ארוכה לעשות בשל מחלוקות בעניין מועד אישור סופי לתקציב 2021, ונושאים נוספים.

על הפרק, בין השאר, סוגיית מינוי הבכירים בשירות הציבורי התקועה בשל אי הסכמות, וכן דרישה של הליכוד לדחות בחצי שנה את מועד הרוטציה כך שנתניהו וגנץ יכהנו שנתיים כל אחד, ולא שנה וחצי.

בכיר בכחול לבן אמר לגלובס כי המטרה היא שלנתניהו לא תהיה שום אפשרות לפרק את הקואליציה מבלי להעביר את ראשות הממשלה לגנץ. לדבריו, סוגיית התקציב והעברתו דרמטית למדינה למצוא פתרון שיאפשר זאת, מבלי לתת לנתניהו עוד אפשרות יציאה.

"אנחנו מודעים לגמרי לכך שנתניהו עלול להשתמש בכך רק כתירוץ לדחיית הבחירות בחודשיים שלושה ואת הפרצה הזו מנסים לסגור". עם זאת, הסיכויים שהוא נתן להצלחת המהלך היו נמוכים.